Изненада за купувачите на Cybertruck: Чисто нов пикап в прах и кал
Десетки нови собственици публикуват в социалните мрежи снимки, показващи мръсотия в превозните средства на Tesla
Cybertruck е проектиран така, че да изглежда като от бъдещето. На някои купувачи обаче новите пикапи им изглеждат като от аграрното минало.
През последните месеци над 20 собственици на Cybertruck публикуваха в социалните мрежи снимки на пикапи, доставени от Tesla с кални подове и прашни интериори, както и с лепкави петна по външните панели или пък мъгливо покритие върху предното стъкло, което пречи на гледката.
Предаването на чисто ново превозно средство в такова състояние е необичайно в автомобилния бизнес, в който производителите и търговците гарантират, че колата пристига при клиента блестящо чиста.
Tesla, която продава директно на потребителите и не използва независими дилъри, върши голяма част от тази детайлна работа вътрешно, разчитайки на персонала в своите бази да провери и почисти колите, изпратени от фабриката.
The Wall Street Journal цитира потребителя Бил Уолш, който взема новия си Cybertruck през април от местен център за доставка близо до дома си в Анаполис, Мериленд.
„Не беше чист, какъвто трябва да бъде нов автомобил, за който плащате 100 000 долара“, казва Уолш. По думите му вътрешността на предното стъкло била покрита с мътен и труден за отстраняване филм, имало е пръстови отпечатъци и други петна по външната част от неръждаема стомана.
Когато получава пикапа си в този вид, той възнамерява да спомене за проблема на персонала на центъра за доставка, но тъй като има опашка от хора, чакащи да получат своите пикапи, той се връща у дома и прекарва около час, за да го почисти.
Tesla, която според уебсайта си има около 160 центъра за доставка в САЩ, не е отговорила на публикацията на WSJ.
Състоянието на доставките обикновено варира в зависимост от центъра и броя на пикапите, които се доставят в даден ден, казват бивши служители на Tesla пред медията.
Много собственици на Cybertruck все пак казват, че техните пикапи са пристигнали чисти или ако са имали някакви проблеми, те са били бързо разрешени, когато са били обсъдени с персонала. Някои клиенти описват това като временно неудобство и като цяло са доволни от покупката си.
Труден за почистване
Cybertruck, който беше пуснат в продажба в края на миналата година, имаше неравномерен старт на доставките, прекъснат от производствени предизвикателства, изтегляния и други забавяния.
Натискът пикапите да бъдат бързо доставени на клиентите натоварва някои центрове за доставка, където персоналът е оскъден и има объркване относно това как да се почисти новият пикап, казват още бивши служители пред WSJ.
Някои пикапи пристигат с покрити с прах и мръсотия части от фабричната площадка, където тече строителство за разширяване на завода, добавят те. В същото време уникалният дизайн на пикапа го прави по-сложен и времеемък за почистване. Повърхността от неръждаема стомана освен това лесно задържа петна и пръстови отпечатъци.
За привеждането на един Cybertruck в блестящ търговски вид са необходими поне два часа, в сравнение с 45 минути за бестселъра Model Y SUV на Tesla, според цитираните бивши служители.
„На цената на Porsche“
Очаквано, при лансирането на пикапа Tesla даде приоритет първо на доставката на по-скъпите му версии, чиято цена започва от около $100 000. По-рано компанията заяви, че версията, започваща от $61 000, ще бъде пусната в продажба през 2025 г.
Повечето нови превозни средства днес слизат чисти от поточната линия. Това е така, защото автомобилните заводи като цяло са добре поддържани и процесът е строго контролиран, като някои повърхности с висок контакт са покрити със защитно средство, казват експерти от индустрията.
Въпреки че превозното средство може да се замърси при транспортиране или докато стои на паркинга, по-голямата част от тази мръсотия се почиства преди то да бъде доставено.
Част от проблема за Tesla е, че служителите е трябвало да се справят с промяната на насоките за това как най-добре да се почистват прясно изпратените пикапи, което е усложнило усилията им да ги приведат в по-представителен вид, казват още цитираните бивши служители.
В един момент инструкциите са били външната страна на Cybertruck да бъде почиствана с препарат за съдове Dawn. По-късно преобладаващата насока е била да се използва Bar Keepers Friend - универсален препарат за съдове или спрей за почистване на прозорци.
Пред WSJ собственикът на Cybertruck Натаниел Дърам от Грийнсбъро, Северна Каролина, казва, че е получил своя пикап в местния сервизен център покрит с петна и лепкава субстанция, която по-късно почистил със спирт.
„Това не е Rolls-Royce или Mercedes, но все пак е на цената на едно Porsche“, казва Дърам, който е платил около 120 000 долара за своя Cybertruck.
Все пак той е доволен от покупката си. Покрил е пикапа с оранжева обвивка, която според него напомня за повърхността на Марс.