Режисьорът Франсис Форд Копола разкрива ключова подробност за това защо „Кръстникът“ е толкова успешен. Базиран на едноименната книга на Марио Пузо, филмът излиза на екран през 1972 г. и веднага получава голям успех. Наред с похвалите на критиката, той се превръща и в хит сред масите. Номиниран е за 11 награди „Оскар“ и в крайна сметка печели най-добър филм, най-добър актьор и най-добър адаптиран сценарий. Кръстникът все още се смята за един от най-великите филми на всички времена.

В интервю за Rolling Stone Копола обяснява защо Кръстникът е станал такъв хит при излизането си. Наред с талантливия екип и актьорите, режисьорът вярва, че включването на децата на гангстерите играе роля за това, че филмът се свързва с публиката. Техните семейства отразяват живота на американците от италиански произход по онова време - нещо, което според режисьора не е правено в други криминални филми.

“Това беше правилният филм за точното време, с правилния актьорски състав, с правилните артисти. По някакъв начин всичко се подреди. Имам теория, че една от причините да е толкова успешен, което е нещо, което никой друг филм не беше правил, е, че в него има деца на истински гангстери. Което е смешно, защото това е нещо дребно. Но едно от нещата, които направиха Кръстникът наистина различен, е, че не само виждате тези мъже да правят това, което правят, но и виждате тяхното семейство и какво представляваше толкова много от живота на италианските американци по онова време”, разказва Копола.

Филмът започва с дълга сватбена поредица - нещо, което вероятно не би било направено в съвременното кино. Тази сцена обаче веднага установява връзката на Вито Корлеоне (Марлон Брандо) със семейството му и как животът му е преплетен с бизнеса.

“Семейство Корлеоне може да бъде грижовно, дисфункционално, любящо, жестоко и всичко от изброените.”

Наследството на филма е пряко свързано със семейството. Той проследява най-малкия син на Вито, Майкъл (Ал Пачино), след като е уволнен от морската пехота и не желае да се присъедини към семейния бизнес. Кръстникът се фокусира и върху останалите братя и сестри Корлеоне и техните деца. Една от най-сърцераздирателните сцени е как Вито умира, докато си играе с внука си.

Шедьовърът показва, че Корлеоне са не само престъпна фамилия, но и истинско семейство. Преценката на Копола за включване на истински хора в състава отличава филма от предишните гангстерски филми и създава шаблон, по който Кръстникът да бъде имитиран.