Stellantis отлага електрическия Fiat 500 на фона на слабите поръчки
Този ход идва в момент, когато на европейския EV пазар продължава да се наблюдава спад в търсенето, което се отразява особено силно на производителите в блока, които се борят да не изостават от китайските им конкуренти
Френско-италианският автомобилен гигант Stellantis обяви, че производството на напълно електрическия модел Fiat 500 ще бъде спряно за най-малко четири седмици, считано от петък, тъй като европейските поръчки за автомобила все още изостават.
Stellantis е собственик и на редица други марки, като Vauxhall, Maserati, Chrysler, Opel, Citroën, Peugeot и др.
Понастоящем електрическият модел Fiat 500 се произвежда в Торино, в завода Mirafiori. Stellantis също така разкри, че тази производствена площадка ще премине през значителна трансформация, която ще включва инвестиция от 100 млн. евро.
Очаква се средствата да бъдат използвани за разработване на хибридна версия на сегашния изцяло електрически Fiat 500, както и за батерии с по-висока производителност, съобщава Euronews. Производството на хибридната версия на автомобила би трябвало да започне по някое време през следващата година.
Този ход идва в момент, когато на европейския EV пазар продължава да се наблюдава спад в търсенето, което се отразява особено силно на производителите в блока, които се борят да не изостават от китайските им конкуренти.
Това накара няколко компании, както и производители на батерии, да коригират производствените си обеми и очаквания, за да отчетат очакваното слабо търсене през идните месеци.
Това явление обаче не се ограничава само до европейските производители, тъй като различните политики за екологични стимули в световен мащаб създават пречки и за международните конкуренти.
Наскоро ЕС наложи и по-високи мита на китайските производители поради опасения, че Пекин несправедливо ги субсидира, като им позволява да продават моделите си на много по-ниски цени в ЕС и да намаляват пазарните дялове на европейските компании.
Това обаче доведе до значителен отпор, като се изразиха опасения, че ходът може да затрудни постигането на целите на ЕС за нулево нетно потребление.
Причината е, че китайските електромобили бяха най-популярни сред собствениците в ЕС, тъй като са сравнително по-евтини и имат повече функции.
Тъй като сега моделите от Китай стават по-скъпи в ЕС, има повече опасения, че в резултат на това ще пострада целия блок.
Stellantis отчита разочароващи финансови резултати
Stellantis наскоро отчете по-слаби резултати за първото полугодие на 2024 г., тъй като пазарният ѝ дял в Северна Америка продължава да намалява. През първата половина на годината тя регистрира нетни приходи в размер на 85,0 млрд. евро, което представлява спад от 14% в сравнение със същия период на 2023 г.
Нетната печалба възлиза на 5,6 млрд. евро, което е спад от 48% в сравнение с първата половина на 2023 г. Коригираната оперативна печалба възлиза на 8,5 млрд. евро, което е с 5,7 млрд. евро по-малко в сравнение с периода на миналата година.
По отношение на отчета за първото полугодие на 2024 г. Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, заяви: „Резултатите на компанията през първото полугодие на 2024 г. не оправдаха очакванията ни, отразявайки както предизвикателния контекст в индустрията, така и нашите собствени оперативни проблеми.
„Макар че бяха необходими коригиращи действия и те се предприемат, за да се справим с тези проблеми, ние също така започнахме вълнуващ продуктов блиц, с не по-малко от 20 нови превозни средства, които ще бъдат пуснати на пазара тази година, а това носи по-големи възможности.
„Предстои ни значителна работа, особено в Северна Америка, за да увеличим максимално дългосрочния си потенциал.“