Прекомерна разпродажба: Инвеститорите наказват Аdobe заради слаби насоки
Eкспертите от водещите инвестиционни банки в САЩ са единодушни в неодобрението си към рязката разпродажба на акциите на Adobe
Акциите на Adobe спаднаха с повече от 9% привечер в петък, ден след като софтуерната компания публикува резултати за третото тримесечие, които предложиха по-лоши от очакваното насоки за четвъртото тримесечие.
Въпреки това Аdobe отчете 5,41 млрд. долара приходи за тримесечието, което е с 11% повече на годишна база и над очакваните от анализаторите 5,37 млрд. долара по данни на LSEG. Нетната печалба на компанията за периода възлиза на 1,68 млрд. долара, в сравнение с 1,40 млрд. долара през предходния период.
Катализаторът за продажбата беше, че компанията очаква приходи в диапазона между 5,50 и 5,55 млрд. долара за четвъртото тримесечие. Анализаторите, анкетирани от LSEG, очакваха прогноза за 5,61 млрд. долара.
Независимо от негативната реакция на инвеститорите Goldman Sachs потвърди своя рейтинг „купува“ и таргет цена от $640 за акциите. Експертите коментират, че според тях разочароващата прогноза на Adobe е засенчила силата на основния ѝ бизнес, добавяйки, че бизнесът е подкрепен от внедряването на изкуствен интелект и ключовите му двигатели на растежа „остават непокътнати“.
„Макар че инвеститорите вероятно са загрижени за ефекта на насоките върху предстоящите насоки и се колебаят къде се намират в зрелостта на бизнеса, ние смятаме, че тази реакция е пресилена“, пише GS в доклад от петък.
Bank of America посочва, че Adobe отчита резултати и перспективи, които са донякъде смесени, но като цяло здравословни. Тя добавя, че Аdobe е двигател на „значимо генериране на изкуствен интелект“, и твърди, че това е единствената компания освен Microsoft прави това „в голям мащаб на този етап“.
„Няма промяна в положителното ни мнение за Adobe“, пишат анализаторите в бележка от петък. „Макар да се надявахме на по-добри перспективи за дигиталните медии през четвъртото тримесечие, нашите оценки за 2026 г. все още се повишават благодарение на балансираната сила на творческия облак.“
UBS казва, че прогнозата на Adobe за четвъртото тримесечие е „невдъхновяваща“, но че разпродажбите изглеждат прекомерни.
„Според нас отчетът е далеч от катастрофа“.