Как да избегнем най-често срещаните грешки в етикета на работното място
Въпреки че етикетът на работното място e по-различен от този в миналото, служителите все още го ценят високо: почти 7 от 10 казват, че биха обмислили да напуснат, ако работодателят им няма въведени политики относно норми като точност и комуникация
Да не почиствате след себе си
Да клюкарствате
Да използвате неподходящ език
Да не отговаряне на съобщения
Да закъснявате постоянно за срещи
Това са 5-те най-груби прояви на работното място, според ново проучване на Monster, проведено през август сред над 1000 работещи в САЩ.
Близо една трета (31%) от служителите не смятат, че работят в среда, която цени уважението между колегите и добрите маниери.
Въпреки че етикетът на работното място може да изглежда по-различен от този в миналото, служителите все още го ценят високо: почти 7 от 10 казват, че биха обмислили да напуснат, ако работодателят им няма въведени политики относно норми като точност и комуникация.
И така, как да избегнем най-често срещаните грешки в етикета на работното място?
Някои пропуски може да изглеждат очевидни, като например вечните закъснения за срещи, други са по-субективни.
Това, което един колега смята за „неподходящ език“, може да изглежда безобидно за друг, казва Брандън Смит, терапевт и кариерен експерт, цитиран от CNBC Make It.
Той препоръчва да избягвате думи, които биха могли потенциално да отблъснат хората, с които работите, включително специфичен поколенчески жаргон.
Относно другата често срещана грешка в етикета на работното място - да не се отговаря на имейли и обаждания – Смит казва: „При липса на комуникация хората са склонни да приемат най-лошото. Един от най-бързите начини да спечелите доверие е да бъдете отзивчиви.“
Той препоръчва да следвате „златното правило“, което като цяло означава да връщате отговор на хората, които се свързват с вас, в рамките на 24 часа.
„Може най-малкото да потвърдите, че сте получили съобщението и скоро ще изпратите по-подробен отговор, за да демонстрирате професионализъм и уважение към времето на другия човек“, казва Смит.
Според него основната линия в грешните стъпки по отношение на работния етикет е егоизмът.
„Вместо да следвате подход в стил „Аз съм най-важен и всичко зависи от мен“, опитайте да се съобразявате с чувствата на другите хора, да ги подкрепяте и да показвате желание да работите заедно като екип. Този начин на мислене ще ви отведе много по-напред в кариерата ви.“