След като автомобилният производител пусна актуализация в автомобилите, определен брой Cybertruck-ове на Tesla вече могат да се движат по американските магистрали без ръце.

Ръководителят на отдела за изкуствен интелект на Tesla Ашок Елусуами пише в X, че Cybertruck ще бъдат първите автомобили на Tesla, които ще получат функцията за шофиране „от край до край по магистрала“, която според компанията използва „невронна мрежа“ за навигация във всички части на пътя.

„Добра работа“, отговори главният изпълнителен директор на Tesla (и собственик на X) Илон Мъск на своя ръководител по въпросите на изкуствения интелект.

Функцията изглежда е в „ранен достъп“, което означава, че е достъпна само за някои собственици, които са платили за нея. Не е ясно кога автомобилният производител ще пусне екстрата в по-широк мащаб.

Ръководствата на собствениците на Tesla твърдят, че функцията за пълно самоуправление или „FSD (Supervised)“ трябва да се използва само ако водачите обръщат внимание на пътя. Съобщава се, че функцията се изключва, ако установи, че водачите гледат другаде.

Критиците спорят, че маркетингът на Tesla неправилно кара водачите да възприемат, че FSD наистина може да управлява самостоятелно и че автомобилният производител не е бил активен в предотвратяването на злоупотреби от водачите.

Клиентите, които са купили базовия Cybertruck по-рано, при предварителната поръчка, са платили 7000 долара за достъп до функцията, като някои от тях са чакали почти година, за да я получат в своите автомобили. Собствениците на Tesla в САЩ вече могат да се абонират за функцията FSD (Supervised) на цена от 99$ на месец.

Един от собствениците на модела коментира в а X, че въз основа на шофирането тази сутрин функцията „работи добре“.

Въвеждането на самоуправлението е доста необходимата добра новина за Cybertruck, който се сблъска с трудно представяне в гамата на Tesla. Електромобилът беше забавен с години заради пандемията и доста инженерни проблеми.

Изцяло електрическият пикап също така е бил обект на няколко изтегляния за безопасност, включително едно, при което компанията е трябвало да поправи или замени педалите на газта, които са се заклещвали.

Тъй като все повече производители се втурват в надпреварата за електрификация, а огромната преднина на Tesla е ерозирана от други компании, Мъск и екипа му вярват, че функциите за „самоуправление“, активирани от изкуствен интелект, ще им помогнат да възвърнат предимството си, пише Wired.

„Стойността на Tesla в преобладаващата си част е автономността“, заяви Мъск пред инвеститорите това лято.

Американският регулатор за пътна безопасност, Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, установи, че функцията „Автопилот“ на Tesla, по-стара и по-малко усъвършенствана версия на FSD, не е предотвратила в достатъчна степен неправилното ѝ използване от водачите. Тя е участвала в 13 катастрофи с фатален край в периода 2018-2023 г.

След дългогодишно разследване на функцията Autopilot, миналата година Tesla изтегли 2 милиона автомобила.

По-рано тази година Tesla уреди съдебно дело, заведено от семейството на мъж от Северна Калифорния, който загина, докато е използвал Autopilot на своя Model X.

Tesla е изправена и пред колективен иск, в който се твърди, че е подвела клиентите, които са купили Tesla, след като Мъск е обещал, че електромобилите имат всичко необходимо за автономно управление. Осем години по-късно Tesla е направила значителни подобрения на функциите си за автономно управление и планира да спечели големи пари от това.

Това може да започне този месец. Мъск обеща, че Tesla ще представи самоуправляващо се такси, с името Cybercab, на събитие в Южна Калифорния на 10 октомври.