OpenAI представи усъвършенстван нов езиков модел, предназначен да се справя с решаването на сложни проблеми, като стимулира процес на разсъждаване в стъпки. От компанията вярват, че този подход е важен за изграждането на интелигентни AI системи в бъдещето. 

За момента по-простата версия на тази технология се използва за нещо различно – тя кара AI чатботовете да бъдат по-спонтанни и да поемат ангажимент когато говорят с човека. В тази сфера работи и приложението Dippy - стартираща компания, която предлага AI инструменти за „връзки“. Това са така наречените AI гаджета.

Наскоро от компанията добавиха функция, която позволява на потребителите да виждат какви са мотивите зад отговорите на тези програми. Dippy разработва свой собствен езиков модел, който е с отворен код, настроен да е подходящ за ролеви игри. Това го прави по-добър в импровизациите, когато потребителите насочват разговорите в неочаквани посоки. Според главния изпълнителен директор на Dippy, Акшат Джага, това симулирано мислене на инструментите – известно като „верига от мисли“ – помага за създаването на по-интересни и непредсказуеми отговори от страна на чатботовете. „Много хора ги използват. „Обикновено, когато разговаряте с LLM, те реагират веднага“, казва Джага, цитиран от Wired.

Тази функция също така позволява на потребителите да открият кога AI персонажът не е честен с тях, което добавя забавление за феновете на ролевите игри. „Интригуващо е, когато можете да прочетете вътрешните мисли на героя с когото говорите“, обяснява Джага. „Имаме герой, който изглежда добричък, но всъщност е манипулативен.“

От Wired тестват функциите на Dippy и казват, че това подобрение наистина добавя дълбочина към разговорите, но диалогът все още е предвидим. Един герой, описан като „гадняр на повърхността, но добър човек отвътре“, омеква, когато щракнеш върху „покажи веригата от мисли“. 

Въпреки това както външният, така и вътрешният диалог не са особено разнообразни и се повтарят. Когато зададеш математически въпроси на AI инструментите на Dippy, процесът на разсъждение понякога показва правилното решение на задачите. 

Въпреки ограниченията, които има в кода, Dippy доказва колко популярни и пристрастяващи са станали взаимоотношенията с AI. Джага и съоснователят на Dippy Ангад Арнеджа преди това създават Wombo - AI инструмент, който прави забавни картинки (миймове), включително и пеещи изображения. След като напускат Wombo през 2023 г., за да създадат базиран на AI офис инструмент, те пренасочват фокуса си към AI връзките и са запленени от потенциала който имат те.

Без много маркетинг Dippy има около 500 000 месечни и 50 000 ежедневни потребители, като хората прекарват около час в сесия с герой. „Това ниво на ангажираност ни взриви“, казва Джага.

Dippy наскоро получи 2,1 милиона долара предварително финансиране, водено от Drive Capital. Стартъпът заема мястото си в конкурентен пазар, който включва популярни приложения като Character.AI и Replika, както и други приложения за връзки с изкуствен интелект. 

Доклад на компанията за рисков капитал Andreessen Horowitz показва, че много от най-използваните генеративни AI инструменти са точно тези за връзките с изкуствен интелект, които са по-ангажиращи от останалите приложения.

Въпреки че тези приложения често се използват от млади мъже, те привличат и женската аудитория. Джага казва, че 70% от потребителите на Dippy предпочитат мъжки герои, което предполага, че много от тях са жени.

С нарастването на популярността на AI взаимоотношенията, те може да започнат да превземат интернет пространството и да откажат потребителите от това да използват друг вид услуги, включително такива като OnlyFans. Тези взаимодействия с AI могат да имат широко социално въздействие, въпреки че все още не е ясно какво точно ще бъде то. Въпреки че някои изследвания предполагат, че чатботовете с изкуствен интелект могат да намалят чувството на самота, експертите се притесняват, че те могат да доведат до още по-голяма социална изолация, особено за потребители, които вече са в тежко състояние. 

„Някои от тези инструменти имат своите тъмни страни“, казва Илиана Депонти, изследовател в университета Лафбъро в Обединеното кралство, която е изучавала приложения като Replika. Депонти казва, че тези модели често са насочени към емоционално уязвими потребители и предупреждава, че темите, които се използват от Dippy, изглежда са насочени към млади жени. „Някои потребители са социално изолирани и тези приложения могат да им създадат допълнителни проблеми и неприятности, чрез алгоритмите си за отразяване на емоциите, които на практика са едностранни“, добавя тя.

Вместо да се впускаме в претърсване на „умовете“ на тези инструменти, е добра идея да се концентрираме върху взаимодействията им с човека – и върху ползите и рисковете от това.