Работниците във фабриките на Boeing в САЩ гласуваха в сряда да отхвърлят последното предложение на самолетостроителя и да продължат стачката си, нанасяйки удар върху плана на новия изпълнителен директор за стабилизиране на бизнеса.

Сред членовете на Международната асоциация на машиностроителите и авиокосмическите работници, 64% са гласували против последната сделка, съобщава Financial Times. Ръководството увеличи предложението за вдигане на заплатите до 35% за четири години и подобри опциите за пенсионни обезщетения. 33 000 членове на профсъюза в щата Вашингтон стачкуват от близо шест седмици.

„Стачката продължава“, заявиха от профсъюза.

Резултатите от гласуването отлагат датата, на която Boeing ще може да започне да произвежда повечето от своите търговски самолети и да оздрави финансите си. Главният изпълнителен директор Кели Ортбърг заяви по-рано в сряда, че ратифицирането на договора и прекратяването на стачката е важна част от плана му за стабилизиране на компанията. Според изчисления на анализатори недоволството на работниците струва на Boeing 50 млн. долара на ден.

Миналия месец членовете на профсъюза гласуваха с 96% в полза на стачката, отхвърляйки първото предварително споразумение, което предлагаше 25% увеличение на заплатите.

Заплатите на работниците в заводите на Boeing са се увеличили само с 4% през последните осем години, докато инфлацията е скочила до небето. Много от тях все още са ядосани заради ожесточената борба през 2014 г., която лиши членовете на профсъюза от традиционните им пенсии с подобрени обезщетения.

Министърът на труда на САЩ Джули Су е съдействала за посредничеството при изготвянето на последното предложение. Освен 35-процентно увеличение на заплатите, то щеше да подобри пенсионните обезщетения. То включваше също така еднократна премия от 7000 долара и постоянни бонуси за постигнати резултати.

Гласуването се състоя в същия ден, в който Boeing отчете нетна загуба от 6 млрд. долара през третото тримесечие, а Ортбърг изложи плана си за обрат.

Той заяви, че прекратяването на стачката е първата стъпка към стабилизирането на бизнеса, който тази година е изгорил 10 млрд. долара, и че „много се надява, че пакетът, който предложихме, ще позволи на нашите служители да се върнат на работа“.

Boeing планира да съкрати 17 000 работни места през следващите месеци, тъй като се опитва да „приведе работната сила в съответствие с финансовата реалност“.