Apple регистрира рекордни приходи за тримесечието през септември, стимулирани от възстановяване на продажбите на iPhone, което е изпреварило пускането на новите инструменти за изкуствен интелект.

За четвъртото фискално тримесечие на Apple общите продажбите възлизат на $94,9 млрд. щатски долара, което надхвърля очакванията на анализаторите за $94,5 млрд., според FactSet. Нетната печалба обаче е спаднала с около 35% до $14,7 млрд. поради съдебно решение в Европа, което ще принуди Apple да плати над почти същата сума данъци на Ирландия.

Пускането на Apple Intelligence, силно рекламиран набор от инструменти за изкуствен интелект, предизвика рали от инвеститори, които се надяват, че функциите ще накарат потребителите да обновят своите смартфони.

Продажбите на iPhone, които представляват около половината от общите приходи на компанията, възлизат на 46,2 млрд. долара. Резултатите идват като обрат в сравнение с първата половина на годината, когато продажбите на смартфони бяха слаби в продължение на няколко поредни тримесечия.

В Китай, където конкуренцията се засилва, след като местният шампион в производството на смартфони Huawei пусна нов модел, приходите на Apple достигат 15 млрд. долара, което е лек спад спрямо същия период на миналата година и е с близо 6% под очакванията на анализаторите.

Колегите на Apple отчетоха силни резултати тази седмица. Microsoft и Alphabet, компанията майка на Google, отбелязват двуцифрен ръст на приходите, дължащ се до голяма степен на нарастващото търсене на техните облачни услуги, задвижвани от изкуствен интелект.

В сряда Meta регистрира рекордни тримесечни продажби благодарение на силните позиции в цифровата реклама. Но тези големи технологични играчи се сблъскват с предпазливи инвеститори тази седмица, след като съобщиха за нарастващи разходи за дейностите с изкуствен интелект.

Въпреки че тримесечните продажби и на двете компании са се увеличили значително, акциите им паднаха в следборсовата търговия в сряда, което подчертава търсенето сред акционерите на по-добра възвръщаемост на милиардите долари разходи за нови продукти и услуги с AI.

Apple е предприела по-предпазлив подход в сравнение с Microsoft и Meta, като е увеличила оперативните си разходи с много по-бавни темпове тази година, според данни на FactSet.

През септември Apple пусна на пазара своята линия iPhone 16, за която заяви, че ще даде възможност за персонализирана и по-особена система за изкуствен интелект в сравнение с другите. AI функциите са налични в най-новите смартфони и в iPhone 15 Pro от предишното поколение, което потенциално може да насърчи нова вълна на търсене.

Последният голям цикъл на обновяване на iPhone беше през 2021 г., когато много оператори субсидираха покупката на новите модели, за да накарат потребителите да използват устройства с поддръжка на 5G, пише The Wall Street Journal.

Ранните признаци за търсенето на iPhone 16 са смесени. Новата генерация представлява 20% от общите продажби на iPhone в САЩ през септември, което е по-малко в сравнение с 29% дял през септември 2023 г. на линията iPhone 15, най-новата по това време, според Consumer Intelligence Research Partners.

В Китай първите три седмици от продажбите на iPhone 16 са се справили по-добре от пускането на пазара на iPhone 15 през предходната година, сочат данни на Counterpoint Research.

Но по-силните продажби в най-големия пазар на смартфони в света може да не продължат дълго заради последното пускане на модели от местни китайски производители, предупреждава изследователската компания.

Новите функции с изкуствен интелект не са налични в Китай, а в САЩ също не фигурираха, когато устройствата бяха пуснати в продажба през септември.

Първата партида от AI екстри беше пусната по-рано тази седмица - обобщаване на известия, пренаписване на текст и редактиране на снимки - въпреки че потребителите първо трябваше да се включат в списък на чакащите, за да получат достъп до тях.

Apple заяви, че други функции, включително интеграция с ChatGPT на OpenAI, ще се появят по-късно.

Компанията също така се бори за стартиране на нови продуктови категории. Продажбите на най-амбициозния нов продукт на Apple от близо десетилетие - Vision Pro - са бавни, а цената им е висока.

Разработчиците на приложения от трети страни не се насочват към платформата, а съществуващите потребители не намират достатъчно занимания с устройството, пише WSJ. Очаква се по-евтина версия още през следващата година.