През третото тримесечие стрийминг платформата на Warner Bros. Max е увеличила броя на абонатите си със 7,2 милиона.

Това е най-големият тримесечен ръст за стрийминг платформата от нейното създаване. Към 30 септември Max вече има 110,5 млн. абонати, съобщава CNBC.

Бизнесът със стрийминг e светъл лъч в стратегията на Warner Bros. Discovery, след като традиционните ѝ телевизионни мрежи са подложени на натиск от слабия рекламен пазар. През последното тримесечие компанията отчита 9,1 млрд. долара по-малко от своите телевизионни мрежи.

Резултатите показват, че приходите за съответния период са намалели с 4% до 9,62 млрд. долара в сравнение със същия период на миналата година. Общата коригирана печалба е намаляла с 19% до 2,41 млрд. долара.

Приходите от телевизионни мрежи са се увеличили с 3% до 5,01 млрд. долара в сравнение с миналата година, въпреки спада както на приходите от разпространение, така и на рекламните приходи за сегмента.

Приходите на сегмента „Студия“ спадат със 17% до 2,68 млрд. долара, като приходите от киносалони спадат с 40%, без да се отчита влиянието на валутните курсове, поради по-слабите резултати на „Бийтълджус Бийтълджус“ и „Туистърс“ в сравнение с тези на „Барби“ миналата година.

Въпреки това приходите от стрийминг са се увеличили с 8% до 2,63 млрд. долара, което се дължи на увеличаването на броя на абонатите в световен мащаб, по-високите приходи от реклама и средния приход на потребител в световен мащаб. Коригираната EBITDA за сегмента възлиза на 289 млн. долара, което е увеличение със 178 млн. долара в сравнение с миналата година, допълва CNBC.

Другите медийни гиганти също отчитат прираст на клиентите през това тримесечие.

През октомври Netflix съобщи за 5,1 млн. абонати благодарение на плана за реклама и надмина очакванията на Уолстрийт. Netflix вече има 282,7 млн. абонати.

От 2025 г. обаче платформата няма да предоставя на инвеститорите актуална информация за броя на абонатите си, тъй като измества фокуса към приходите и други финансови показатели като индикатори за ефективност.

Стрийминг платформата Peacock добави 3 млн. абонати през третото тримесечие, стимулирана от Летните олимпийски игри в Париж, с което общият брой на абонатите й към 30 септември достигна 36 млн.

През август Disney съобщи, че основните абонати на Disney+, които изключват Disney+ Hotstar в Индия и други страни в региона, са се увеличили с 1% до 118,3 милиона, въпреки по-ранните насоки, че няма да се добавят нови клиенти през третото фискално тримесечие.

Абонатите на Hulu на Disney са се увеличили с 2% до 51,1 млн. Следващите тримесечни резултати се очакват на 14 ноември.

Paramount достигна неочаквана печалба през последното тримесечие.

Въпреки това стрийминг платформата Paramount+ намали броя на абонатите си с 2,8 млн. до 68 млн. , тъй като развали сделка за партньорство с Корея. Paramount отчита тримесечните си приходи в петък, допълва CNBC.