Милениалите ще харчат щедро за празниците - на кредити и лизинг
74% ще използват кредитни карти, за да купят подаръци, 28% ще се възползват от спестяванията си, а 16% ще използват услугите „купи сега, плати по-късно“, установява NerdWallet
Тази година 63% от милениалите, много от които вече са родители на деца в училищна възраст, планират да похарчат същите или по-големи суми за празнично пазаруване както миналата година.
Това е най-високият дял от всички поколения, според тримесечен доклад на TransUnion.
Милениалите смятат, че доходите им са се увеличили през последните месеци и очакват потенциалът им за доходи да се увеличи отново догодина.
„Виждам много оптимизъм в сезона на празниците“, казва Чарли Уайз, старши вицепрезидент на TransUnion и ръководител на отдела за глобални проучвания и консултации, цитиран от CNBC.
Въпреки че процентът на безработица се е повишил, „все още наблюдаваме стабилна ситуация със заетостта. Когато хората имат работа, тази увереност ще се отрази на разходите.“, допълва той.
„Ясно е, че милениалите ще играят най-голяма роля през този сезон на празнично пазаруване и ще направят най-големите си очаквани разходи“, смята Уайз.
По данни на Националната федерация за търговия на дребно разходите за празниците между 1 ноември и 31 декември ще се увеличат до рекордните 979,5-989 млрд. долара.
Въпреки че дългът по кредитните карти достига 1,17 трилиона долара, купувачите по празниците очакват да похарчат средно 1778 долара, което е с 8% повече в сравнение с миналата година, сочи проучването на Deloitte за празничната търговия на дребно.
Междувременно 28% от анкетираните през септември казват, че все още не са изплатили подаръците, които са купили за близките си миналата година, според доклад за празничните разходи на NerdWallet, в който са анкетирани повече от 1700 възрастни.
74% от потребителите ще използват кредитни карти, за да купят подаръци за празниците, 28% ще се възползват от спестяванията си, а 16% ще използват услугите „купи сега, плати по-късно“, установява NerdWallet.
Според най-новите данни на Adobe „Купи сега, плати по-късно“ е една от най-бързо развиващите се категории в областта на потребителските финанси и се очаква да стане още по-популярна през следващите седмици.
Adobe прогнозира, че разходите за покупка сега, плащане по-късно ще достигнат своя връх в киберпонеделника с нов еднодневен рекорд от 993 млн. долара.
Според Маршал Лъкс, старши научен сътрудник в Центъра за бизнес и управление към Харвардския колеж „Кенеди“, възможността за разсрочено плащане може да е финансова оправдана, особено при 0% лихва.
„Ако се използва правилно, тя е чудесна“, смята експертът и допълва:
„Но много хора ще разпределят покупките за по-дълъг период от време и тогава се стига до високи лихви и цикъл на задлъжняване.“
Други изследвания показват, че колкото повече сметки за покупка сега и плащане по-късно имат потребителите, толкова по-склонни са към прекомерни разходи, пропуснати или закъснели плащания и лоша кредитна история.
Ако потребителят пропусне плащане, в зависимост от кредитора може да се наложи плащане на такси за просрочие, отложена лихва или други санкции. В някои случаи тези лихви могат да достигнат до 30%, което съперничи на най-високите такси по кредитните карти, допълва CNBC.