6 начина да учите непрекъснато в професионалното си ежедневие
Бързият темп на промени в бизнеса днес изисква от специалистите да развиват постоянно нови умения - това може да е разликата между успеха и провала
Началото на новата година води до множество решения, сред които е и желанието за повишаване на личните знания и умения. Доказателствата сочат, че непрекъснатото учене е решение, което трябва да спазите.
Harvard Business Review посочва, че наемането на служители, основано на умения, е все по-важно за корпоративните стратегии за набиране на персонал. В епохата на постоянни промени специалистите, които придобиват нови знания, е по-вероятно да се издигнат по кариерната стълбица.
И така, как можете да се фокусирате върху непрекъснатото учене? Шестима бизнес лидери споделят своите съвети пред ZDNET.
1. Дръжте очите си отворени
Дейв Мойс, партньор по информационни и цифрови системи в SimpsonHaugh Architects, казва, че най-добрият начин да научите нови неща е да останете любознателни.
„Бъдете онова петгодишно дете, което иска да пъхне пръста си във всяка дупка“, казва той.
Да се държиш като дете, докато си възрастен професионалист, обаче е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Мойс смята, че ключът към успеха е човек да остане скромен.
„Трябва да гледаш на всичко с отворени очи“, казва той. „Винаги някой знае повече от теб за нещо, каквото и да е то.“
По думите му непрекъснато учещите се изоставят всякакво чувство на високомерие.
„Вие знаете много неща за това, което знаете, но и някой друг знае ужасно много, което вие не знаете“, казва той. „Просто се учете от тях. Говорете с тях. Светът е голям.“
2. Поставяйте си трудни цели
Кари Джордан, глобален директор по изпълнение на програми в Microsoft, описва себе си като запален ученик и казва, че непрекъснатото личностно развитие е от решаващо значение за успеха в кариерата.
„Опитвам се да чета по две книги едновременно, една аудио и една на хартия“, казва тя. „По този начин нямам извинение, независимо къде се намирам, да не продължа да уча. Този подход ме държи свежа и научавам нови неща.“
Всяка година тя си поставя за цел да прочете определен брой книги.
„Тази цел не беше толкова трудна в началото на двадесетте и тридесетте ми години“, обяснява Джордан. „С всяка изминала година обаче става все по-трудно и по-трудно. Целта ми упражнява върху мен натиск да чета, вместо да скролвам в социалните мрежи или да правя други неща, които не обогатяват непрекъснато базата ми от знания.“
Джордан е назначена на длъжността „Цар на обучението“ в Microsoft. Това изисква от нея да разпространява знанията, които намира. Тя също така провежда Седмица на ученето за своя екип.
„За една седмица на всяко тримесечие отменяме всички вътрешни срещи и пренасочваме това време за обучения, четене на книги, слушане на подкастове и други“, казва тя. „И този подход е много успешен, тъй като кара хората да пренасочват времето си към учене.“
3. Намерете интересно място за работа
Реймънд Бойл, вицепрезидент на отдел „Данни и анализи“ в Hyatt Hotels, казва, че работата в интересна и бързо променяща се област гарантира, че знанията ви ще останат свежи.
„Данните са навсякъде и са при всички, а организацията трябва да функционира като звено по изключително гъвкав и независим начин, но с тясно съгласуване около основите“, казва той. „Мисля, че пространството на данните е очарователно и интересно място и винаги съм смятал, че това е забавна област за работа.“
Според него всеки професионалист, който иска да помогне на организацията си да използва данни, за да остане напред, трябва да продължи да учи нови неща.
„Данните са с голямо въздействие и променят начина, по който светът функционира. Нововъведенията и темпото на промяна в тази област са доста широки“, смята Бойл „Начинът, по който една организация взаимодейства с данните, може да бъде мощно конкурентно предимство. Направете го правилно и вашите предприятия ще могат да се движат по-бързо, да бъдат по-иновативни и да приемат тази промяна по сигурен начин.“
4. Мислете критично за новите идеи
Роджър Джойс, вицепрезидент на корпоративните облачни платформи в телекомуникационната компания GCI от Аляска, се учи цял живот: „Подхвърляйте ми нови неща и аз искам да ги науча.“
Няколко подхода са му послужили добре по време на кариерата му.
„Четете и обръщайте внимание“, казва той. „И мислете критично. Има милиони публикации в блогове, в които някой казва: „Това е ярко и блестящо“. Трябва да се вгледате и да си кажете: „Струва ли си това за компанията?“.
Джойс акцентира, че критичното мислене се изразява в това да научите как една нова идея или иновация може да се приложи в настоящия организационен контекст.
„В края на краищата компанията ви плаща заплата“, казва той. „Помислете как новите неща осигуряват бизнес стойност.“
Според него специалистите трябва също така да гарантират, че ползите от нещата, които въвеждат чрез процесите на обучение, се проследяват.
„Става дума за измерване на тези усилия, за да сте сигурни, че можете да кажете: „Ето една нова технология. Ето как ще измерим как тази технология съответства на нашата корпоративна стратегия и визия“, обяснява Джойс.
5. Намиране на проблеми за решаване
Фил Уорсли, ръководител на отдела за управление на идентичността и достъпа (IAM) в университета в Лийдс, казва, че се учи най-добре, когато се сблъска с нова област. Такава ситуация възниква за него, след като му се налага да създаде решение за изискванията за виртуална работа по време на пандемията.
„Аз съм нов в областта на идентичността. Намирам работата, която вършим, за интересна. Винаги се появява нещо ново. Винаги има проблем, който трябва да бъде решен“, казва той. „Харесва ми да върша нещата и да виждам ползите от нашата работа и това желание ме мотивира да подобрявам знанията си.“
Уорсли предпочита да се учи на работното място, вместо в класната стая.
„Аз не съм човек, който обича книгите. Не излизам и не чета. Признавам, че трябва да науча конкретни неща, защото имам проблем за решаване“, казва той. „Ще науча за тях, ще накарам правилните хора да говорят и ще започна да търся решения. Кажете ми, че нещо е невъзможно, и аз ще ви докажа, че не е.“
6. Отнасяйте се към работата си като към хоби
Кийт Ули, главен директор по цифровите технологии и информацията в Бристолския университет, казва, че най-хубавото нещо в работата му е, че я възприема като хоби.
„Естествено се интересувам от това, което правя. Затова чета нещата около мен, без да осъзнавам, че консумирам друга информация“, казва той. „Ако се вълнуваш от това, което правиш, ученето идва естествено, защото е истински интерес. Тогава ученето се случва, когато не го очакваш.“
Ули споделя, че подсилва знанията си, като посещава събития на индустрията, поддържа контакти с хора от доверената си мрежа и следи ИТ тенденциите в бизнес изданията.
„Трябва постоянно да търсите иновации“, съветва той. „И аз имам голям късмет за мястото, където работя. Това е среда за учене, така че е едно от онези места, където винаги виждаш нови неща.“