Letterboxd се утвърждава като новото любимо място за киноманите, но бързият растеж на платформата носи както успехи, така и предизвикателства.

През 2020 г. най-високо оцененият филм в платформата е инди хитът Minari на Лий Айзък Чунг, който носи печалба едва 15,5 млн. долара в световен мащаб. Четири години по-късно първото място е заето от епичния блокбъстър на Дени Вилньов Dune: Part Two, който генерира впечатляващите 714,4 млн. долара.

Тази трансформация в предпочитанията отразява по-широката промяна в основната публика на Letterboxd. Платформата натрупва широка популярност през последните четири години. Ако в средата на 2020 г. тя се гордее със своите 1,8 млн. потребители, то днес тази бройка надхвърля 17 млн., като само през последната година са се регистрирали шест милиона нови акаунта.

Със своите персонализирани функции и кампании платформата бързо се превръща в изгряващ любимец на потребителите. Забавните списъци, микрославата на някои публични рецензенти и популярната поредица „Четири любими“ вече са неизменна част от червения килим на социалните мрежи.

В интервю за Fast Company главният редактор на Letterboxd, Джема Грейсууд, коментира дали платформата се е превърнала в мейнстрийм мрежа. „Ако 'мейнстрийм' означава, че Letterboxd е напълно нормална част от живота на много хора - независимо дали го използват, за да проверят оценката на даден филм, или за да следят всяка стъпка в своето кино приключение - тогава с удоволствие ще приемем този статус“, отбелязва тя.

Грейсууд потвърждава, че потребителската база на приложението вече излиза далеч отвъд оригиналната група на „суперпотребителите“. Мнозина използват платформата основно като средство за препоръки - следят какво гледат техните приятели или любимите им акаунти.

Въпреки че филмите често се възприемат като „изкуство за старите души“, аудиторията на Letterboxd се състои от основно от млади хора. Според проучване от май 2024 г., 66% от анкетираните са на възраст под 34 години.

Младата и ангажирана аудитория прави Letterboxd привлекателна за филмовите студия и дистрибуторите. Същото проучване разкрива, че 85% от потребителите са гледали поне един филм в киносалон през последния месец, а 89% са абонати на поне две стрийминг платформи.

Все по-често рецензии от Letterboxd се появяват в маркетинг материалите на различни филми.

„Вълнуващо е независими дистрибутори и арт кина да казват, че Letterboxd е важна част от привличането на млади хора между 18 и 35 години към ретроспективни прожекции и събирането на физически копия“, допълва Грейсууд.

Платформата вече достига до популярност, която привлича дори интереса на знаменитостите. На червения килим на филма Babygirl, Никол Кидман изглежда леко объркана, когато журналист от популярния X канал Pop Crave я интервюира. Но когато Letterboxd влиза в разговора, реакцията ѝ се променя: „Letterboxd! Обожаваме Letterboxd.“

С разширяването на аудиторията платформата е изправена и пред някои неочаквани предизвикателства. Някога убежище за любителите на нестандартното кино, днес Letterboxd все по-често попада под влиянието на блокбъстърите.

В топ пет на най-високо оценените филми след 2020 г. влизат две продукции, спечелили „Оскар“ за най-добър филм (Everything Everywhere All At Once и Oppenheimer), както и три заглавия от големи франчайзи (Barbie, Dune и Batman).

Въпреки че платформата все още привлича фенове на Criterion Collection и колекционери на DVD, някои от по-малките филми сякаш остават на заден план.

Растежът е довел и до загуба на част от интимността, която някога е била запазена марка на Letterboxd. Интернет детективи вече са разкрили акаунта на поп изпълнителката Charli XCX, а съществуват и слухове, че Марго Роби също има профил.

Актрисата Айо Едебири, която беше активен рецензент, спря да публикува около времето, когато нейна критична рецензия за Saltburn бързо се разпространи в социалните мрежи.

На въпрос кои са най-големите предизвикателства пред популяризацията и разширяването на платформата, Грейсууд посочва мащаба ѝ.

„Повече членове означава повече нужда от поддръжка на общността, управление и модерация - всичко това са ангажименти, които сме решени да изпълняваме в дългосрочен план“, споделя тя.

Докато Letterboxd продължава да расте, балансът между поддържането на автентичността и привличането на нови потребители остава в центъра за бъдещето на платформата.