3 стъпки за популяризация на бранда ви, когато никой не го познава
Автентичността и разбирането на аудиторията ви, съчетани с правилните канали, са от ключово значение, за да успеете да се наложите във вашата индустрия
Инвестирали сте време, енергия и ресурси в изграждането на компанията си. Сега сте изправени пред новото предизвикателство да изградите своя бранд, да разкажете историята си и да спечелите популярност в бранша си и сред целевите си клиенти.
По друг начин казано, искате да отидете там, където всички знаят името ви. Но как да привлечете вниманието на потенциални клиенти, партньори или медии, когато се конкурирате с известни имена?
Ключът към успешното разказване на историята на марката не е непременно в това да разчитате на името на компанията си от самото начало. Става дума за създаване на завладяващ разказ, който е автентичен и който свързва аудиторията ви с ценността, която носите, и с проблема, който решавате, разбира се, чрез вашия продукт или услуга.
Fast Company дава три съвета как да създадете разказ, който не само привлича вниманието, но и оставя трайно впечатление:
1. Разберете аудиторията(ите) си
Първата стъпка към разказването на историята на вашата марка е да разберете аудиторията си и да определите нейния приоритет. Възможно е да имате много аудитории, до които искате да достигнете, но се опитайте да ги сведете до най-съществените групи, за да фокусирате усилията си. Хората консумират съдържание през цялото време, така че за да си пробиете път през шума, трябва да сте сигурни, че посланията ви резонират с всяка конкретна аудитория.
Професионален съвет: Преценете кои са основните ви аудитории в момента и определете техния приоритетен ред, за да си изясните честотата, която трябва да имат вашите съобщения.
2. Бъдете истински
Най-убедителните истории на бранда често произтичат от реалните проблеми, с които се е сблъскал даден основател, и от решението му да инвестира време, енергия и ресурси в решаването им. Този вид истинска реалност - а не версията на социалните медии за реалността - е това, което резонира с аудиторията. Историите на основатели и съоснователи очовечават разказа за марката и обясняват автентично и просто предложението за стойност на дадена компания. Винаги, когато е възможно, избягвайте вътрешната терминология и индустриалния жаргон, за да направите впечатление и да помогнете на аудиторията си наистина да разбере това, което вашата компания - и вие - предлагате.
Професионален съвет: Не използвайте други компании, за да опишете това, което правите. Бъдете конкретни и не забравяйте, че всеки бизнес има поне един конкурент. Дори и да е статуквото, срещу което се изправяте, това все пак е конкурент и трябва да бъде третиран като такъв.
3. Бъдете фокусирани
И накрая, съсредоточете се върху каналите за комуникация и върху това кои аудитории са най-важни за вас в този момент от жизнения цикъл на вашата компания. Опитвате ли се в момента да подсилите списъка си с партньори? Да удвоите усилията си в областта на продажбите? Активно търсите инвеститори?
Какъвто и да е случаят, избягвайте разпръснатия подход и дайте приоритет на разказването на историята си на конкретната аудитория, която е най-влиятелна в момента.
Професионален съвет: Не се опитвайте да достигнете до всички през цялото време. Бъдете целенасочени по отношение на честотата, каналите и посланията на вашите комуникации. В края на краищата, ако се опитвате да достигнете до всички, всъщност не достигате до никого.
Тези три стъпки са отправна точка за разказване на историята на вашата марка по начин, който ще доведе компанията ви до място, където всички, които трябва да знаят името ѝ, го знаят. Не става въпрос за това всеки да знае името ви - освен ако не се стремите да бъдете следващият гигант в своята индустрия. Въпросът е да се уверите, че правилните хора знаят кои сте.
След като установите своя разказ и определите приоритетните си аудитории, се опрете на общността си от партньори и клиенти, за да ви помогнат да разкажете тази история. Тези, които са истински застъпници на вашата марка, могат да окажат огромно влияние, като помогнат за популяризирането на вашия бизнес.