Diageo отрече, че обмисля продажбата на Guinness
Евентуална сделка би осигурила свежа финансова инжекция за британския търговец с алкохолни напитки предвид слабите резултати след пандемията
Британската компания за търговия с алкохолни напитки Diageo отрече появилата се информация, че обмисля продажба на марката Guinness, както и на 34% дял от бизнеса с шампанско и коняк Moët Hennessy.
„Компанията няма намерение да продава нито едно от двете“, съобщиха в публично изявление от Diageo.
В петък Bloomberg съобщи, че Diageo преразглежда портфолиото си в опит да съживи растежа, припомня Euronews.
В доклада се казва, че Guinness, която може да бъде продадена на частни начала или да листната на борсата, може да бъде оценена на над 10 млрд. долара (9,5 млрд. евро). Ирландската марка е изключение от портфолиото на Diageo, която се фокусира предимно върху спиртните напитки.
Въпреки това, популярността на Guinness напоследък нарасна, тъй като социалните медии увеличиха привлекателността ѝ сред младите потребители.
Тенденцията „split the G“ особено засили търсенето. Онлайн предизвикателството е в това консумиращият да погълне достатъчно количество Guinness с първата глътка, така че останалата течност да се озове на половината от буквата G върху халба, брандирана с логото на бирата.
@niallhoran Splitting the G with the most Irish non-Irish man I know, @Ed Sheeran #TheShowLiveOnTour #OnTour ♬ Irish Jig - Irish Pub Society
Любителите на Guinness в Обединеното кралство се сблъскаха с недостиг на любимото си пиво по време на празничния период, което кара някои заведения да намалят количеството на предлаганата марка.
Продажбата ѝ, която сега изглежда малко вероятна, би могла да осигури парична инжекция за Diageo в условията на труден период. Спадът на търсенето в Китай и САЩ е засегнал маржовете, а натрупването на запаси в Мексико и Бразилия е принудило компанията да предупреди инвеститорите си за очакваната печалба.
Тенденцията е продажбите на спиртни напитки да спадат след пандемията - отчасти поради това, че потребителите, засегнати от инфлацията, търсят по-евтини алкохолни алтернативи.
Междувременно продажбите на Guinness нарастват с двуцифрени числа всяка година от 2021 г. насам.
В изявлението си Diageo заяви още, че ще информира пазара с полугодишните си резултати на 4 февруари. Анализаторите предполагат, че целите за растеж там може да бъдат понижени, допълва Euronews.