Фокус върху човека - основно условие за успешната цифрова трансформация на бизнеса
За да е наистина успешна, тя трябва да дава приоритет на нуждите, уменията и опита на хората, работещи с внедряваните технологии
Цифровата трансформация е най-важната инвестиция, която организациите могат да направят, за да повишат стойността си. Това твърдят 68% от 1600 бизнес лидери, анкетирани от Deloitte. За да е наистина успешна тя обаче, трябва да дава приоритет на нуждите, уменията и опита на хората, работещи с внедряваната технология.
Fast Company дава няколко съвета как компаниите могат да получат дългосрочни предимства от своята цифровизация.
Помислете за потребителите
Някои наричат това подход, ориентиран към човека. Други просто здрав разум. Смисълът на автоматизацията на бизнес процесите е да се подобри производителността и да се постигне ефективност, позволяваща на хората да се съсредоточат върху задачите, които вършат най-добре.
Затова е логично, че създаването на стратегия за цифрова трансформация във вакуум и налагането на технологии на служителите в най-добрия случай ще доведе до неуспех, а в най-лошия - до обратен ефект.
Дайте приоритет на хората
Според проучване на Accenture 80% от организациите възнамеряват да осъществят трансформационна промяна в бъдеще. В същото време 95% са преминали през поне две или повече трансформации през последните три години.
В същото време повечето от тях не са съвсем оптимистично настроени към процеса на трансформация или неговите прогнозни резултати. Само 30% се чувстват уверени в своите възможности за промяна. Също толкова очакват усилията им да окажат значително въздействие върху резултатите.
Този цифри са притеснителни, но проблемът може да бъде решен.
Изследванията на McKinsey показват, че приоритизирането на хората е едно от общите неща за организациите, които са преминали през успешни цифрови трансформации. Те не губят от поглед факта, че усилията им са в услуга на представянето на служителите им и че успехът зависи от тяхното ентусиазирано приемане на всички въведени нови технологии.
4 начина да поставите хората на първо място
На практика поставянето на хората на първо място означава да се вземат предвид служителите на всеки етап от пътуването към цифровата трансформация. Ето четири начина да направите това.
Отегчителна работа: Когато решавате къде да съсредоточите усилията си, можете да започнете със задачите и процесите, които служителите намират за най-досадни или изнервящи - тези, които им пречат най-много да вършат работата, която им харесва или от която извличат стойност. Също така е необходимо да сте реалисти по отношение на степента на технологична промяна, с която екипът ви може да се справи в сегашното си състояние.
Поискайте информация: Когато оценявате решенията, подходът, ориентиран към човека, може да означава да поканите служителите да участват в пилотна програма и да поискате тяхното мнение. Той трябва да означава и работа с доставчици на технологии, които активно предвиждат нуждите на служителите ви при проектирането на своите решения. Освен това доставчиците трябва да имат желание, възможност и гъвкавост да адаптират своето решение, за да отговори на вашите оперативни изисквания и предпочитанията на екипа. Това значително допринася за елиминиране или свеждане до минимум на прекъсванията и разочарованията, които могат да доведат до объркване сред служителите или да предизвикат тяхната съпротива.
Комуникации: В процеса на внедряване поставянето на хората на първо място означава да се разработи съгласувана стратегия за внедряване, която ефективно да съобщава за въвежданата промяна, за причините за нейното въвеждане и за сроковете за нейното осъществяване. Изследването на McKinsey показва, че компаниите, които са се доказали като успешни в усилията си за автоматизация, са седем пъти по-склонни да ангажират официално своя екип по комуникациите на етапа на внедряване. Обмисленото обучение на целия екип също е от ключово значение и трябва да бъде дълбоко подкрепено, ако не и активно съуправлявано, от доставчика на технологията.
Проследяване и оценка: И накрая, цифровата трансформация не бива да бъде инициатива, която е веднъж направена и забравена. Трябва да планирате редовна оценка на технологичните решения с участието на служителите, за да идентифицирате и отстраните бързо проблемите, засягащи приемането и ефективността. Това също така ще ви позволи успешно да усвоявате, комуникирате и осигурявате обучение за актуализациите, когато те станат достъпни.