Модна къща за висша мода Hermes отчете по-добър от очаквания скок в продажбите през четвъртото тримесечие, доказвайки все още силно търсене на най-ексклузивните продукти на иначе турбулентния пазар на лукс.

Производителят на култовият бранд чанти Birkin отчита 17,6% ръст на приходите на годишна база до 3,96 милиарда евро (4,15 милиарда долара) през трите месеца до 31 декември, изпреварвайки прогнозите от 3,69 милиарда евро на анализаторите, според LSEG.

Продажбите за цялата година се покачват с годишни 14,7% до 15,2 милиарда евро спрямо очакваните 14,94 милиарда евро.

Акциите на компанията с нагоре с над 2,5% към 11:00 ч. българско време.

Hermes до голяма степен избягва по-широкия спад в луксозния сектор през последните години, поддържайки усещането за привлекателност и ексклузивност, докато други марки се сблъскват с трудности на фона на по-високи разходи и ограничени иновации.

Изпълнителният председател Аксел Дюма изтъкна лоялността на клиентите за поддържане на ръста на продажбите в една иначе нестабилна макроикономическа среда.

„През 2024 г., в по-несигурен икономически и геополитически контекст, солидните резултати свидетелстват за силата на модела Hermès и гъвкавостта на екипите на къщата, на които горещо благодаря“, казва Дюма в изявление, придружаващо резултатите.

Гледайки напред, френската модна къща прогнозира продължаващ ръст на приходите през 2025 г., без да предоставя конкретна цифра, и казва, че се придвижва към годината „с увереност“.

Ръстът на продажбите на компанията е широк във всички региони, като Азиатско-тихоокеанският, с изключение на Япония, регистрира това, което компанията нарича „забележително“ увеличение от 9% на годишна база през четвъртото тримесечие, въпреки по-широката слабост на ключовия китайски пазар на луксозни стоки.

Сегментът на кожени изделия и аксесоари за езда на Hermes, който представлява малко под половината от приходите на групата, нараства с най-бърз темп през четвъртото тримесечие, с 21,7%.