Изграждането на бързоразвиващ се бизнес е свързано с предприемането на правилните стъпки в точния момент. Независимо дали става дума за това да знаете кога да разширите дейността си в нови търговски площи или да разпознаете нашумял продукт, който може да изстреля марката ви нагоре, пътуването е изпълнено със стратегически решения и предизвикателства.

Когато основателите разширяват бизнеса си, те трябва да се справят с всичко - от управлението на паричните потоци до овладяването на социалните медии. Всеки от тези елементи играе решаваща роля при определянето на начина, по който бизнесът може не само да се развива, но и да процъфтява на конкурентния пазар.

Даниел Гизио, собственик и дизайнер на Guizio, Кат Хантас, съосновател на марката текила 21Seeds, и Стейси Танк, главен изпълнителен директор на Bespoke Beauty Brands, споделят тайните зад своите бързоразвиващи се компании пред Fast Company.

Използвайте социалните медии интелигентно

Гизио набляга на трансформиращата сила на социалните медии.

„Гледам на социалните медии така, сякаш те са нашият билборд на новото време и нашето резюме“, казва тя. „Така че всичко, което публикувате в социалните медии, е това, което искате да представите на зрителите и потребителите, а също и в бизнес смисъл“.

Хантас се съгласява, като подчертава как 21Seeds стратегически използва Pinterest, за да се свърже с целевия си потребител.

„Искахме да намерим потребителя там, където ще ни открие, и след това да се уверим, че сме налични в дистрибуция на дребно“, казва Хантас. „Хубавото на жените е, че когато открият нещо, което им харесва, те искат да разкажат на хората за него. Джесика Алба откри марката; Кейти Курик откри марката - и след това започнаха да пишат за нас в социалните мрежи“.

Танк също подкрепя тази идея, посочвайки нарастващото влияние на платформите за социална търговия.

„Увереността ми да извършвам транзакции като потребител е много по-голяма, защото мога да се забавлявам с това съдържание“, казва тя. „Магазинът TikTok се превърна от нищо, когато стартира през септември 2023 г., в десетки милиарди долари за 18-24 месеца. Той е по-голям от Nordstrom. Той е по-голям от Ikea. По-голяма е от Kohl's в САЩ и мисля, че вече няма връщане назад“.

Помислете за управлението на парите и удовлетвореността на клиентите

Танк подчертава решаващата роля на управлението на паричните потоци за развитието на бизнеса.

„Казвам, че парите в брой са царицата“, обяснява тя. „Всички искаме да запазим собствения си капитал и да не поемаме дългове. Затова трябва да знаете с колко пари в брой разполагате“.

Освен финансите, Танк смята, че бизнесът задължително трябва да остане фокусиран върху клиентите.

„Трябва да държите клиента си в центъра и да правите неща, които той ще хареса“, казва тя. „Има творческо напрежение при стартиращите компании, които казват, че трябва да пуснат нещата в света, преди да са готови. И аз чувам това, но каквото и да пуснете на пазара, то трябва да радва потребителите ви, ако те са готови да похарчат трудно спечелените си пари и да опитат вашия продукт“.

Не бързайте да растете бързо

Гизио предоставя информация за управлението на производството и разбирането на възможностите на фабриките. Например фабриката, която тя използва за изработване на корсетите си, не е същата като тази, в която се изработват опънатите ѝ поли от спандекс. Управлението на производството може да изисква повече усилия, но за Guizio най-важното е да направи тази инвестиция за дългосрочен растеж. От ключово значение е също така да отделите време, за да разберете своя потребител.

„През изминалата година положих труд, пътувайки до Китай, Япония, Алабама и Далас, за да разбера наистина клиентите си от горе до долу, да разбера тяхната същност, тяхната аура“, казва Гицио. „Живеем в поколение, в което, особено в Instagram, виждаме как марките се появяват и успяват изключително бързо, дори в рамките на две години. Но аз не бързах и направих всичко много стратегически. Наистина чувствам, че има аспект, елемент на това просто да отделиш време, да разбереш бизнеса си и наистина да разбереш потребителя си“.

Бъдете свой собствен PR

Хантас споделя съветите си за това колко е важно да бъдете сами посланици на марката си.

„Като основатели на малки компании, които бързо се разрастват, трябва да свържете всички точки“, казва Хантас. „Ако получите публикация в списание или нещо друго, трябва да я изпратите навсякъде. Изпратете я на вашите купувачи, на потенциалните ви купувачи, на вашите партньори в търговията на дребно. Трябва да я изпратите на потенциални инвеститори, на действителни инвеститори. Трябва да бъдете свой собствен PR агент и да свържете всички тези точки. Това е фалшифициране - докато не се получи, всичко трябва да изглежда по-голямо, отколкото е“.