През живота си Джон Чарнецки е имал около 75 коли. Първата купува, когато е на 15 години и още няма книжка. Колата е „Мустанг“ кабриолет, модел 1965 г.

„Винаги съм бил очарован от колите“, казва 62-годишният мъж пред The Wall Street Journal.

Той живее в малък град в Аризона. Прекарва времето си в каране на спортни коли и обучава другите как да се състезават.

„Приливът на адреналин, който получаваш, когато довеждаш колата до предела, е наистина вълнуващ“, споделя Чарнецки.

Когато е на 50 години той получава подарък от съпругата си – двудневен курс във Ford Performance Racing School, училище за пилоти-аматьори в Северна Каролина. По това време обаче Чарнецки не е готов да се отдаде изцяло на шофирането.

Тогава все още управлява двете си компании – за декоративни бетонни елементи и за гаражно оборудване.

Девет години по-късно, през 2021 г. той вече е пенсионер. И плаща 125 хил. долара за Mustang Shelby GT 500.

Да, звучи почти като „Елинор“, колата, която караше Никълъс Кейдж в “Да изчезнеш за 60 секунди".

“Исках да се науча да карам както трябва – на писта“, казва Чарнецки.

Две години по-късно той вече е член на Националната автомобилна асоциация на Аризона, за да може да получи разрешение да се състезава. Тогава става и инструктор. През миналата година Чарнецки е участвал в 65 състезания. Те са предимно за трупане на точки, т.е. на опит. Според регламента състезателите излизат на пистата по четири пъти на ден, а онзи с най-много точки се обявява за победител след всичките кръгове.

„Колкото повече караш, толкова повече се пристрастяваш. Ако можех, бих го правил всеки ден“, споделя Чарнецки.

Манията му взема такива размери, че си купува домашен симулатор за състезания. След всяко каране през уикенда той прекарва по няколко часа в поправки и поддръжка на колата си. Наскоро сменя Mustang-а си с Chevrolet Corvette C6 Z06. Макар Shelby да е проектиран като състезателна кола, си остава шосейна и не за писта, твърди той.

През миналата година Чарнецки става регионален шампион в своя клас, а сега планира да премина към обичайния регламент, при който печели онзи, който пресече финала пръв. Този тип състезания са по-трудни и по-дълги. Тоест от пилота се изисква доста добра форма, заради което нашият герой ходи на фитнес няколко пъти седмично.

Той казва, че изобщо не мисли за риска, когато се състезава. Обича и да учи другите.

„Обичам приключенията. Това ме кара да се чувствам млад“, казва той.