Meta Platforms Inc., компанията, която стои зад Facebook и Instagram, надминава очакванията на Уолстрийт за първото си тримесечие с подкрепата на солидни рекламни приходи, задвижвани от AI.

След обявяването на резултатите акциите скочиха с над 4% в следборсовата търговия.

„Това е силен тримесечен отчет за Meta, но трябва да подчертаем, че той предхожда сътресенията в световната икономика и вълната от търговски тарифи“, казва Дебра Ахо Уилямсън, главен анализатор в Sonata Insights, пред Fast Company.

„Отчитането също така изпреварва забележимото отдръпване на рекламодатели от Китай, като Temu и Shein.“

Въпреки тези предизвикателства анализаторите не бързат с оптимизма. По мнение на Уилямсън Meta има капацитета да компенсира евентуални загуби от китайски рекламодатели, ако продължава да развива ефективността на своите AI-рекламни инструменти.

Компанията отчита печалба от 16,64 млрд. долара, или $6,43 на акция, за периода януари-март – с 35% повече спрямо $12,37 млрд. (или $4,71 на акция) година по-рано.

Приходите нарастват с 16% до 42,31 млрд. долара спрямо 36,46 млрд. долара преди година.

Компанията също ревизира нагоре прогнозата си за капиталови разходи през 2025 г. – до 64-74 млрд. долара от предходните 60-65 млрд. долара.

Причината за това са новите инвестиции в центровете за данни за подкрепа на AI-развитието и повишените разходи за инфраструктурен хардуер.

„Започваме годината силно – нашата общност се разраства, а бизнесът се представя отлично“, заяви главният изпълнителен директор Марк Зъкърбърг. Той подчерта напредъка в разработката на очила с изкуствен интелект и приложението Meta AI, което вече има близо 1 млрд. активни потребители на месечна база.

По време на конферентен разговор със специалисти Зъкърбърг увери, че компанията е добре позиционирана да се справи с икономическата несигурност.

Според анализатора Андрю Роко от Zacks Investment Research фактът, че Meta продължава да предоставя прогнози въпреки неяснотите около тарифите и икономиката, е ясен „сигнал за увереност“ от страна на компанията.

Meta съобщава още, че над 3,4 млрд. души са използвали поне едно от приложенията ѝ през март – ръст от 6% на годишна база.

Само ден преди финансовия отчет Meta пусна самостоятелно AI приложение – Meta AI, което предлага нов „discover“ фийд за работа с AI съдържание.

Предстои да разберем дали Meta ще успее да задържи напредъка си в несигурната глобална среда или тенденцията е временно явление.