Thunderbolts наелектризира боксофиса със 76 млн. долара в премиерния уикенд
Летният боксофис ще бъде воден от продължения, римейкове и семейни забавления. В топ надпреварата заедно с Thunderbolts на Marvel остават Sinners и A Minecraft Movie
&format=webp)
Филмът Thunderbolts на Marvel наелектризира боксофиса, надминавайки очакванията със 76 млн. долара продажби на вътрешния пазар този уикенд.
Макар това да не са огромни цифри за премиерен уикенд, Thunderbolts спечели с около 8% и „постави началото“ на нова глава за Marvel, заяви пред CNN Пол Дергарабедян, старши анализатор в Comscore.
„Между този филм, Fantastic Four и особено с Avengers: Doomsday, Marvel се подготвя за истински ренесанс, за да се върне магията си.“
Дергарабедян нарича Marvel „талисман за късмет“ за летния филмов сезон, който според данни на Comscore съставлява близо 40% от целогодишните приходи в боксофиса. През май 2024 г. не е излизал филм на Marvel, отбеляза Дергарабедян, а това от своя страна е довело до бавен старт на лятото и рекордно ниски боксофис цифри.
„Това не е сред най-силните стартове на супергерои, които сме имали в историята на жанра.
Като цяло супергероите не правят този бизнес, който правеха преди пандемията“, смята Дейвид А. Грос, издател на боксофис бюлетина FranchiseRe. Но все пак това е „много добро откриване“, допълва той.
Грос изчислява, че новите филми за супергерои генерират средно около 55 милиона долара при премиерата си, което е с 41% по-малко в сравнение с периода 2015-2019 г.
Disney обаче има още една изненадваща боксофис победа с повторното пускане на Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith, който изпревари The Accountant 2 на Warner Bros.
Успехът идва в момент, когато студията трябваше да преосмислят какви филми трябва да се стриймват или пускат в кината. Повторните излъчвания обикновено не са се представяли в такъв мащаб от около десетилетие, казва Шон Робинс, директор на отдела за филмови анализи във Fandango и основател на Box Office Theory.
Според него Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith е една от най-популярните предистории и е имала две десетилетия, за да се превърне в носталгия за по-младите фенове, които са пропуснали да я гледат на голям екран.
Star Wars винаги е бил афишът на франчайза с повторни издания в кината още от началото на 90-те години и това говори, че киносалонът е напълно различно преживяване“, допълва той пред CNN.
Warner Bros. даде тласък на боксофиса с продължаващия успех на Sinners и A Minecraft Movie, които заеха първото място в премиерните си уикенди. По данни на Comscore Sinners вече е събрал 179 млн. долара на вътрешния пазар, докато A Minecraft Movie генерира 398 млн. долара.
„Шумът около Sinners е толкова осезаем, че това няма да спре през следващите седмици. И след като Minecraft е на екрана, все още има по нещо за всички“, допълва Робинс.
Летният боксофис ще бъде воден от големи продължения, римейкове и семейни забавления, смята Грос. Но през следващия уикенд няма много нова конкуренция, така че Sinners, A Minecraft Movie и Thunderbolts ще продължат да се състезават.
Тенденцията може би ще остане без промяна до 4 юли, когато излиза игралният филм на Disney Lilo & Stitch и новата част на Mission: Impossible – The Final Reckoning.