Меган Маркъл е позната на света със своите множество титли. Освен че е известна като херцогинята на Съсекс, тя е филантроп, автор на детски книги, създател на подкаст съдържание и собствен бранд, както и лице в продукция на Netflix.

В интервю за Fast Company обаче Маркъл споделя, че има и още една роля – тази на феята на зъбките…

Историята идва оттам, че шестгодишният ѝ син Арчи наскоро губи първото си млечно зъбче. Меган се прибира у дома точно навреме, за да може да остави пари и малък динозавър под възглавницата.

„Арчи ме събуди в 2 сутринта, за да ми разкаже развълнувано какво се е случило. На следващия ден имах поредица от срещи, но избрах да остана с него и да го гушкам до сутринта“, споделя тя.

„Тези моменти като майка ме зареждат да бъда по-добър основател, по-добър работодател, както и по-добър лидер.“

Именно подобни истории от живота си Меган споделя в своя подкаст Confessions of a Female Founder, създаден съвместно с Lemonada Media – компанията зад предавания на Сара Силвърман, както и Дейвид Духовни.

От старта си през април подкастът вече е натрупал над 800 хиляди слушания.

Именно този формат ѝ позволява не просто да интервюира други жени основателки, в духа на популярното предаване How I Built This на Гай Раз, но и да получава реални съвети за развитието на собствения си бранд – As Ever.

„Искам хората да видят истинската страна на това какво означава да градиш бранд от нулата“, казва тя.

В рамките на осем епизода Меган разговаря с предприемачи като Уитни Улф Хърд от Bumble и Касандра Търсуел от Kitsch. Финалният епизод, който излиза на 27 май, е със Сара Блейкли – основателката на Spanx и Sneex.

Но как Netflix влиза в цялото уравнение?

В разговора си с Блейкли Меган разказва как е създала As Ever с подкрепата на Netflix – бранд, който стартира през февруари с продукти като чай, конфитюри, мед, миксове за бисквити и т.нар. „цветни поръски“ – ядливи цветни листенца, предназначени да придадат естетика и аромат на всяко ястие (цените варират между \$9 и \$28).

През последните няколко години стрийминг платформата значително увеличава абонатите си – с ръст от близо 19 млн. души и 15,9% годишно увеличение само през четвъртото тримесечие на 2024 г. – и в същото време търси нови посоки за бизнес развитие чрез продукти, вдъхновени от съдържанието на платформата.

Онлайн магазинът на Netflix вече предлага костюми от Squid Game, както и бомбър якета от Stranger Things. А успешни сериали като Bridgerton водят до лицензионни партньорства с модни брандове като Hill House Home и Selkie.

В случая с Маркъл обаче компанията предприема различен подход. Водещата фигура в Netflix – Бела Баджария, главен директор по съдържанието – предлага визия, която Меган възприема на мига. „

Работех по идеята за собствен екип и стартиране на самостоятелен бранд, но напълно промених траекторията си, защото повярвах в концепцията: съдържание и търговия да се срещат не под формата на продуктово позициониране, а чрез споделена идеология.“

Netflix подкрепя проекта не само финансово – екипът им по потребителски продукти работи в тясно сътрудничество с хората на Меган по разработка, производство, управление на складови наличности и продуктови линии.

„На практика разговаряме всеки ден – обсъждаме SKU-та, доставки, разширения. Утре имаме дори обиколка на нови производители и доставчици.“

Интересното в партньорството е, че As Ever съществува напълно самостоятелно – без брандинг на Netflix и без да носи името на подкаста ѝ (With Love, Meghan). „Брандът и шоуто са в една и съща вселена, но не са едно и също“, обобщава Маркъл.

Каква е следващата стъпка?

Първата колекция на As Ever се превръща в истински хит. Въпреки че екипът работи по нея повече от година и прогнозира ограничено търсене, всички продукти са разпродадени за по-малко от 45 минути.

Сега Меган и екипът ѝ гледат напред, като подготвят следващата фаза от развитието на бранда.

Най-лесното решение в този случай би било просто да възобновят наличностите – и най-вероятно всичко отново би се изчерпало в рамките на минути.

За Маркъл обаче по-стратегическият подход е по-подходящ – събиране на данни от старта, анализ на потребителското поведение и едва тогава финално решение за посоката на разширяване на бранда. Новите продукти се очакват през първото тримесечие на 2026 г.

Патентната заявка, подадена от Меган за As Ever, подсказва някои възможни бъдещи категории – сред тях са готварски книги, прибори, съдове за сервиране и аксесоари за дома.

„Искам да се фокусирам върху идеята за гостоприемството като основа на As Ever. В същото време ще използваме наученото от първия старт, за да разберем какви са нуждите на клиентите в различните сезони“, обяснява тя.

Моделите за успешни брандове, създадени от известни личности, вече са доста на брой – съществуват нишови продукти като козметиката на Селена Гомес (Rare Beauty) и бельото на Ким Кардашиян (SKIMS), както и по-широки платформи като Goop на Гуинет Полтроу и The Honest Company на Джесика Алба.

Към момента обаче Меган залага на идеята да гради около едно единствено послание: „Сърцето ми е в дома“, казва тя. „Всичко започва от любовта към дома и градината, и оттам могат да се развият различни направления.“

Дали е възможно някой ден модата да се превърне в едно от тези направления? Основателката не изключва възможността. „Модата е нещо, което определено ще разгледам в бъдеще – смятам, че тя би ми паснала добре“, споделя тя пред Fast Company.

Но каквото и да следва, най-вероятно първо ще чуем за него в подкаст формат, защото вторият сезон на Confessions of a Female Founder вече се обсъжда, а интересът от страна на други жени предприемачи да участват е огромен. Но дори и да не продължи с подкаста веднага, Меган разполага с достатъчно платформи, чрез които да споделя своята история.

„Ако трябваше да напиша автобиография, дори не знам как бих нарекла себе си“, казва тя. „Мисля, че това е характерно за времето, в което живеем – никой от нас не играе една единствена роля. Аз вярвам, че всички роли, които лично аз играя, са част от един и същи сценарий.“