Сделки на суетата: Как Меган и Хари печелят милиони
Кралската двойка не е добра в бизнеса, но компаниите продължават да ѝ предлагат супердоходоносни възможности
Принц Хари и Меган изглеждат приятни хора. Имат две деца, красиви са, известни са (единият по рождение) и са богати. Всичко това не е означава, че са добри в бизнеа, но някои компании продължават да ги замерват с проекти за милиони, макар досегашните резултати да не са обнадеждаващи, пише Business Insider.
На 11 април Netflix обяви, че има споразумение с херцога и херцогинята на Съсекс за два нови сериала с тяхно участие. За единия се твърди, че ще е изцяло под контрола на Меган и ще е за „радостта от готвенето, градинарството и приятелството“. Вторият ще е за професионалното поло и е заснет по време на състезание във Флорида, в което е участвал Хари.
Тези две продукции са част сделката, която двойката подписа с Netflix през 2020 г. Тя е на стойност 100 млн. долара и досега по тези договори е произведен един докуемнтален филм Хари и Меган. Той разказва за техния романс и състресенията в британската кралска фамилия, причинени от решението на младото семейство да се откаже от привилегиите и задълженията, които произходът на Хари дава. Този филм стана хит и се превърна в най-гледания документален в платформата при дебюта му.
В сделката с Хари и Меган обаче вече се появиха някои пукнатини.
Netflix се отказа от анимационния сериал за деца, създаден от продуцентската компания на принца Archewell Productions преди премиерата му. Други два документални филма на семейството Heart of Invictus и Live to Lead не успяха да спечелят голямо внимание.
Според информация на The Wall Street Journal през миналата година от Netflix са отхвърлили поне две идейни продукции на херцозите и е малко вероятно ръководството на компанията да има търпението за нови предложения.
Въпреки тези несполуки обаче Netflix може да каже, че има успехи от работата си с Хари и Меган. За разлика от музикалната платформа Spotify, която през 2020 г. сключи с двамата договор за 20 млн. долара. Идеята беше двамата да участват в подкаст, който да се превърне в хит. След цели две години Хари и Мегън произведоха Archetypes – 12 сериен подкаст воден от херцогинята. Темите му – стереотипите, които „връщат жените назад“. През 2023 г. Spotify съобщи, че са постигнали съгласие да прекратят отношенията си с Хари и Меган. Предполага се, че не им е изплатена пълната сума от 20 млн. долара.
Четири години след като решиха да се отделят от кралското семейство, значимите неща, които са успели да свършат двамата, са документалният филм за Netflix и автобиографичната книга на Хари – Spare, отбелязва WSJ.
Така че е нормално човек да се запита коя сериозна компания би им давала милиони срещу обещания за нещо стойностно в бъдеще.
Преди няколко години договорът за 100 млн. долара очевидно е звучал като добра идея на Netflix. И вероятно малко хора са смятали, че ще се стигне до провал. И докато Spotify се раздели с Хари и Меган, стрийминг платформата като че ли все още има желание да работи с тях. От тяхната история все още има какво да се изстиска и вероятно от Netflix се надяват и на допълнителен ефект от сериала Suits, в който Маркъл участва през 2010 г., когато се изявява като актриса. Наскоро той се превърна в хит в платформата.
Очакваните сериали с Хари и Меган – за готвенето и полото вероятно няма да са скъпи продукции. Предполага се, че Netflix ще отделят малки екипи, които да снимат Меган в кухнята и Хари на игрището. Вероятно и няма какво толкова да сбъркат, защото от тях се очаква просто да бъдат себе си. Не е като да измислиш концепция за хитов подкаст в Spotify. Възможно е от Netflix да искат да запазят добрите си отношения с двойката в името на бъдещи скандали. Какво ли би станало, ако Хари се раздели с Меган и се върне при кралското семейство? Такава продукция би била страхотен хит.
Но дори да решат да прекратят отношенията си с херцозите, за Nеtflix това вероятно ще означава да им платят останалата сума от стоте милиона долара.
Случаят с Хари и Меган е много показателен за убеждението, че проектите на известните задължително са успешни. Всъщност този бизнес е доста труден. Има предостатъчно известни хора – актьори, музиканти, спортисти или просто кралски особи, както е в случая. Напоследък изглежда сякаш всяка „звезда“ има свой подкаст.
Досега не е открита успешна формула за това как един известен човек да е непременно успешен и в полето на медиите или киното. Компании в тази област основаха също носителката на Оскар Рийз Уидърспуун и баскетболистът Леброн Джеймс, но и те не успяват да произведат само хитове.
Провалът на такива проекти не е новина. През 90-те и в от началото на този век в Холивуд дори има термин „сделки на суетата“, т.е. продукции, за които се смята, че ще са успешни само защото зад тях стоят знаменитости. Звезди като Алиша Силвърстоун, Никълъс Кейдж и Деми Мур обаче се провалиха в такива проекти.
Въпреки провалите Хари и Меган продължават да се опитват. Меган може би има намерение да се насочи към продуктите за грижа за кожата, защото е подала заявления за запазване на търговски марки. Наскоро тя пусна в продажба и ограничени количества ягодов конфитюр. Може би планира да разкаже пред всички как го е направила в предстоящия кулинарен сериал в Netflix.