New York Times обяви нова стратегия за култовата си кулинарна рубрика
Изданието назначава двама нови ресторантски критици и ще проследява тенденциите в цялата страна, което е критичен обрат за водещата му роля на кулинарната сцена в Ню Йорк
&format=webp)
Световното издание New York Times обяви мащабни промени в емблематичния си блог Dining: двама нови водещи кулинарни критици и разширяване обхвата на видеорецензиите.
Освен това ще се обръща по-сериозно внимание на тенденциите в цялата страна, което е критичен обрат за рубриката, водеща за кулинарната сцена в Ню Йорк, съобщава CNN.
Новината идва почти година след като Пийт Уелс, легендарният кулинарен критик на Times, който пишеше рецензии 12 години, се оттегли от поста си.
Под неговото ръководството рубриката спечели репутация, с която само с едно ревю можеше да изстреля или провали бизнеса на даден ресторант, което накара мнозина да я смятат за златен стандарт в отразяването на тенденциите. Историите и видеоклиповете в нея също са изключително популярни. През 2024 г. уебсайтът ѝ събира 456 милиона посещения, а акаунтът на NYT Cooking в YouTube над 4,3 милиона часа стрийминг.
Същевременно по-новите дигитални издания като Eater и Infatuation също се възползваха от апетита на потребителите за видео, създавайки ревюта за YouTube и социалните медии, събиращи хиляди гледания.
Новият подход на The Times повтаря този модел, но и помага на изданието да се разграничи от конкурентите си в сферата на кулинарията в традиционните медии, допълва CNN.
Сега новите двама главни критици ще бъдат изпратени на мониторинг из ресторантите в цялата страна, което ще позволи на Times да преглежда повече заведения извън Голямата ябълка.
За да подобри вкуса на аудиторията, изданието планира още видео съдържание в приложението и извънплатформените канали. Видеоклиповете ще включват интервюта с хора за „ресторанти и места, които ги вълнуват.“
„Това е инструмент за изграждане на доверие и начин да внесем съвсем ново ниво на прозрачност и човечност в нашата критика“, се казва в съобщението на Times.
Въпреки че няма да се фокусира толкова върху Ню Йорк, медията даде знак, че ще държи пръста си върху кулинарния пулс на града.
За тази цел Times ще работи с критици, които ще препоръчват по-широк кръг от ресторанти и ще предоставят на аудиторията си кратки ревюта със звезди всеки месец. Но звездите, които досега се присъждаха единствено на заведения в Ню Йорк, вече ще бъдат присъждани и на ресторанти в цялата страна.
Макар че съавторите на критиката все още ще се стремят да работят незабелязано, Times няма да крие лицата на критиците си публично.
Досега изданието запазваше анонимността им, за да избегне специалното отношение. Тази политика обаче се счита за непрактична, тъй като ресторантите успяват да идентифицират критиците въпреки усилията им да работят в сянка.
Медията ще продължи да плаща сметката в заведенията по етични причини и ще отказва покани за вечеря както от ресторанти, така и от публицисти, допълва CNN.