Акциите на Kering скочиха с над 7% след новината, че Лука де Мео от Renault поема управлението
Френската модна къща започва последния етап от трансформацията си избирайки за нов главен изпълнителен директор човек далеч от луксозната индустрия
&format=webp)
Акциите на френската модна къща Kering поскъпнаха със 7% в понеделник след съобщенията, че външен за луксозната индустрия човек - Лука де Мео, поема поста на главен изпълнителен директор.
Това се случва в момент, когато собственикът на изпадналите в затруднение марки Gucci и Saint Laurent започва последния етап от усилията си за промяна, пише CNBC.
Напускането на автомобилния ветеран Де Мео като главен изпълнителен директор на Renault беше потвърдено в неделя, като френският автомобилен производител заяви, че той се оттегля, „за да поеме нови предизвикателства извън автомобилния сектор“.
Преминаването му в Kering беше съобщено първо от френското издание Le Figaro в неделя. От Kering отказаха да коментират съобщенията пред CNBC.
Акциите на луксозната група се търгуваха с ръст от 7,2%, тъй като инвеститорите и анализаторите приветстваха новината. Междувременно акциите на Renault поевтиняха със 7%.
„Управлението на марката и маркетингът са силната страна на Де Мео, което съвпада с целите на луксозната индустрия“, пишат анализаторите на Bernstein.
Лука де Мео натрупва над 30 години опит в автомобилния сектор, включително в световни компании като Toyota, Fiat и Volkswagen. Има огромна заслуга за промяната на ситуацията в Renault по време на петте години начело на компанията, като за този период акциите са се увеличили с над 90%.
На този фон предизвикателствата пред луксозния сектор са сериозни, като Kering е сред най-големите изоставащи, особено заради влошените резултатите на водещата марка Gucci.
Акциите на френската група поевтиняха с над 60% през последните две години, предизвикани от поредицата предупреждения за печалбата и смяната на дизайнера на Gucci, допълва CNBC.
Томас Шоув, старши анализатор на капиталовите пазари в Citi, дава висока оценка на прехода на Де Мео към Renault, включително приемането на технологичните иновации и издигането на марката.
Той обаче отбелязва, че предизвикателствата на бъдещата му нова роля ще бъдат значителни.
„Осъществяването на обрати при луксозните марки става по-сложно, по-продължително, по-скъпо и не толкова благоприятно за публичния пазар, което отразява предпочитанията на потребителите към най-добрите марки, а не към тези в преход, както и значителните смущения в печалбата и загубата от инвестиции.“, пише той.
„Пред Gucci и Saint Laurent все още стои значителен обем работа за обновяване и генериране на стабилен поток от приходи и парични потоци, което, ако бъде постигнато, може да доведе до значителна промяна на оценката“, пише още анализаторът.
Сегашният главен изпълнителен директор и председател на Kering Франсоа-Анри Пино, чиято фамилия контролира групата, заема висшия пост в продължение на две десетилетия, но според Reuters, активно работи за своето наследяване на поста.
Според източници на агенцията Пино възнамерява да раздели ролите на председател и главен изпълнителен директор, и не е ясно дали ще остане председател, допълва CNBC.