С пижама на закуска и боси във фоайето: Как хотелите се справят с лошия етикет на гостите
Сред другите най-дразнещи прояви са говоренето на висок глас по телефона или окупирането на голям брой шезлонги край басейна
&format=webp)
Хотелите винаги държат гостите им да се чувстват като у дома си, но според проучване на Hotels.com някои отиват твърде далеч.
Резултатите от проучване, публикувано от Expedia през март, показват, че най-неприемливото поведение е появата им боси във фоайето – 94% от анкетираните го смятат за неуместно. На второ място е носенето на хотелски халати (92%), следвано от публичните прояви на любов в басейна (86%), съобщава CNBC.
Някои хотели се справят с това поведение, като дават фини сигнали, вместо да подхождат с твърди мерки.
„Вярвам, че клиентите ще последват примера, ако вие и вашият персонал се държите уважително и дискретно“, казва Рийм Арбид, съосновател на The Blue Door Kitchen & Inn.
Друг често срещан проблем са хората, които говорят шумно по телефона. Персоналът може учтиво да помоли да приемат разговора на друго място, но „реакцията не винаги е положителна“, допълва експертът. Според нея деликатното сигнализиране за хотелските протоколи може да насърчи гостите да са по-внимателни, като например по-тихи разговори между персонала.
Финият подход може да работи и при други форми на лошо поведение, като носенето на неподходящо облекло, което може да отблъсне други гости.
„В елитно място за отдих появата по пижама или боси из общите пространства може да изглежда неуважително“, казва Ариел Барионуево, управляващ директор на La Coralina Island House в Панама.
За да се справят с тези проблеми, някои хотели предоставят насоки за етикет в имейлите преди пристигането или по време на процеса на настаняване.
За някои хора ходенето на босо е по-скоро въпрос на комфорт, отколкото на благоприличие, допълва Ейдън О'Съливан, генерален мениджър на Kilkea Castle, курорт и голф клуб в Ирландия.
Във всички ресторанти на територията се изискват ризи и обувки, а хотелът насърчава гостите да бъдат облечени, докато се намират в публичните части. Въпреки че някои не са облечени по подходящ начин след плуване или СПА процедура, „това не е норма“, отбелязва той.
Въпреки това голф игрището на хотела все още прилага по-строги правила за дрескод на зелените площи и забранява ризи без якички, признава О'Съливан.
Други представители в индустрията обаче твърдят, че възприемат по-модерен подход към стандартите за лукс.
„Независимо дали става въпрос за пижами на закуска, кученца в леглата или деца, които играят в басейна – ние приветстваме всичко“, казва Сам Джагър, управляващ директор на The Maybourne Beverly Hills. Хотелът дава приоритет на „зачитането на безопасността и неприкосновеността на личния живот на другите гости и на нашия екип“, допълва той.
Мери Д'Ардженис-Фернандес, основател на компанията за обучение в хотелиерството MDA Hospitality Solutions, казва, че строгите правила относно облеклото вече не са толкова разпространени, колкото преди. За нея по-голям проблем е лошото поведение – например публичните изблици, насочени към членове на персонала или други гости.
„Тези ситуации, които понякога са неоправдани, са по-притеснителни за работещите в бранша“, казва тя, като отбелязва, че екипите са обучени да деескалират такива ситуации, като ги изместят в частна зона на хотела.
Когато в луксозните имоти има деструктивно поведение, персоналът може да бъде обявен за „полицая на партито“ само защото си върши работата, казва Касандра Уилър, бивш ръководител на обслужването на гости в Hilton.
„Ние просто се смеем, усмихвахме се и им желаем да си прекарат добре деня. Стресираните участници в конференциите например или почиващите за уикенда понякога се отнасяха към нас като към лични слуги.“
Друг проблем, изтъкнат в проучването, са гостите, които заемат прекалено много от шезлонгите на басейна. Около 60% от анкетираните казват, че не одобряват това.
Според прессъобщението на Expedia, хотел Maui Ocean Club - Lahaina & Napili Towers на Marriott позволява на гостите да резервират само един допълнителен шезлонг. А St. George Beach Hotel & Spa Resort в Кипър просто разпределя шезлонгите на гостите още при пристигането, допълва CNBC.