Италианският дизайнер Емилио Пучи е имал завидно количество фенове сред знаменитостите. През 50-те и 60-те години на миналия век „принцът на щампите“ е обличал звезди като Елизабет Тейлър, Джаки Кенеди и София Лорен. Мерилин Монро дори е била погребана в дрехи от неговата марка. Сега, повече от 30 години след смъртта му, ярките щампи на Пучи отново са на мода, пише Guardian.

Завръщането на Пучи се дължи на инфлуенсърите в TikTok, а брандът се радва и на подкрепата на любимката на поколение Z - Хейли Бийбър. Lyst – експерти по модни данни, потвърждават завръщането на бранда, като разкриват, че търсенията са се увеличили с 96% през второто тримесечие на годината. Две от класическите щампи – розовата Marmo от 1968 г. и Orchidee от 1966 г.,  са особено популярни, както за мини рокли, така и за топове.

Макар че не всеки може да си позволи новите дрехи на Пучи – една мини рокля Orchidee струва 645 паунда, компанията за социална електронна търговия Depop също отчита ръст в търсенето на дрехи втора употреба, като то е нараснало с 381% от януари. В сайтове за бърза мода като Shein и Asos се предлагат дрехи с щампи, имитиращи тези на Пучи, на цени от 14 паунда

Популярността на Пучи се дължи на повече от неустоимите ярки щампи. Тя е знак и за настъпването на промяна в модните тенденции. Кейти Любин, вицепрезидент по бранд и комуникации в Lyst, казва: „Години наред преобладаваше сериозна, луксозна, минималистична, интелектуална мода, или просто семпла и неутрална. Вълнуващо е да видим нещо цветно, забавно и свежо – особено през лятото.“

Сезонът е друг фактор. В социалните мрежи видеоклипове, показващи Пучи, често са с хаштаг #puccigirl или #puccisummer. Тенденцията е част от по-широка естетика, наречена „Европейско лято“, която включва елементи, свързани с лятото на Стария континент – от домати и паста до бели стени и синьо море. Изглежда, че италианските марки с щампи и цветове също се вписват в тази естетика. Любин посочва, че има и подновен интерес към Missoni, Versace и Roberto Cavalli, но описва Пучи като „водещия бранд“.

Този статут се дължи на историята на Пучи и връзката му с идеята за луксозни почивки. Марката е основана от Пучи, маркиз, израснал в дворец във Флоренция. Той стартира бранда си през 40-те години на миналия век и открива бутик в Капри през 1950 г. През 50-те и 60-те години Елизабет Тейлър и други звезди започват да носят неговите модели по време на почивките си. Сега, казва говорител на Depop, „психеделичните щампи на марката са синоним на италиански блясък и винтидж стил“.

Камий Мичели е креативен директор на Пучи от 2021 г. И като такъв тя залага именно на това наследство. „Пучи не е концептуален бранд, а лайфстайл бранд, така че посланието му трябва да е директно.“, заявява тя скоро след назначението си.

 Това послание е ясно обозначено от мястото на провеждане на ревютата на марката – последното се проведе в Портофино, луксозна италианска дестинация за почивка. Това е стратегия, която помага на марката да привлече както богатите жени, които посещават такива места, така и тези, които се стремят към този стил на живот.

Говорителят на Depop твърди, че подновената популярност сочи към завръщането на „по-максималистичен стил на обличане – по-малко крещящ от логоманията на 2010-те, но все пак дава незабавни сигнали за благосъстоянието на носещия ги.

Като марка, толкова свързана с летния сезон, какви са шансовете тези щампи да се виждат и с настъпването на есента? Докато мини роклите и топовете може да излязат от мода, Любин смята, че копринените шалове ще останат: „Това може да е един от начините, по които ще виждаме Пучи и след плажа.“