Компанията Crocs планира да намали поръчките за втората половина на годината на фона на ситуация, която главният изпълнителен директор нарече „тревожна“ за потребителите.

„Американските потребители се държат предпазливо по отношение на дискреционните разходи.

Те са изправени пред настоящи и предполагаеми бъдещи ценови увеличения, което според нас може да се отрази допълнително на избирателното им поведение.

На този фон нашите партньори в търговията на дребно действат по-внимателно и намаляват бюджета си за бъдещите сезони“, заяви Андрю Рийс по време на конференцията за финансовите резултати за второто тримесечие тази седмица, съобщава FactSet, цитиран от CNBC.

„Настоящата обстановка през втората половина на годината е тревожна и виждаме, че това се отразява ясно в поръчките на търговците на дребно. Сега е моментът да вземем смели решения за бъдещето, за да поддържаме и развиваме устойчив модел на парични потоци“, добави Рийс.

Акциите на Crocs загубиха почти 30% в четвъртък, след като компанията издаде строги предупреждения и публикува по-слаба от очакваната прогноза за текущото тримесечие.

Загубите в четвъртък направиха деня най-лошият за акциите от октомври 2011 г.

Crocs внася по-голямата част от продуктите си от страни като Виетнам, Китай, Индонезия и Камбоджа, които сега са обект на високи вносни мита.

Рийс заяви, че компанията предприема мерки за защита на рентабилността, включително ограничаване на промоционалната дейност и изтегляне на част от по-старите си запаси, по-специално за марката Heydude, с цел „презареждане“ на търговските партньори с нови запаси.

„Това ще създаде допълнителни пречки за обема на продажбите през следващите тримесечия“, заяви Рийс, допълвайки, че Crocs вече е реализирала икономии в размер на 50 милиона долара.

„Въпреки че тези мерки ще окажат краткосрочно влияние върху приходите, те ще ни позиционират успешно, ще повишат маржа и ще подпомогнат продължителното генериране на парични потоци в дългосрочен план“, допълни той.

Компанията прогнозира приходи за третото тримесечие, значително по-ниски от очакванията на Уолстрийт. Crocs очаква те да се свият с между 9% и 11% на годишна база. Анализаторите, анкетирани от LSEG, очакваха да бъдат малко по-високи в сравнение с предходната година.

Crocs прогнозира корекция на оперативния марж за третото тримесечие от около 18%-19%, което е понижение от 25,4% през третото тримесечие на предходната година.

Компанията отказа да даде прогноза за цялата година.

За второто тримесечие Crocs отчете нетна загуба от 492,3 млн. долара, или 8,82 долара на акция, в сравнение с нетна печалба от 228,9 млн. долара, или 3,77 долара на акция, за същия период на предходната година. Загубата се дължи на непарична обезценка от 737 млн. долара, свързана с марката Heydude.

Без да се отчитат тези разходи и други еднократни елементи, компанията отчете коригирана печалба от 4,23 долара на акция, надхвърляйки очакванията на Уолстрийт за 4,01 долара на акция, според LSEG. Приходите възлизат на 1,15 милиарда долара, което е увеличение с 3,4% спрямо предходната година в съответствие с прогнозата на LSEG за 1,14 милиарда долара.