Да видим любимите си създатели на съдържание на живо: Новата гореща тенденция в събитията
Турнетата на подкастъри и инфлуенсъри пренаписват правилата на живите събития – с по-достъпни билети, нестандартни дестинации и истинска близост с любимите създатели
&format=webp)
Продажбите на билети за турнета на създатели на съдържание са се покачили с близо 500% спрямо 2024 г., сочат данни на StubHub, цитирани от Fast Company. Най-търсени са турнето Unwell на Алекс Купър, обиколката на подкаста Crime Junkie и турът Let Them на Мел Робинс.
Средната цена на билет за подобно събитие е около 99 долара – с почти 40% по-ниска от тази на традиционните концерти, чиито стойности продължават да чупят рекорди. През 2024 г. средната цена на билет за събитие на живо достига 159 долара, а по време на Eras Tour на Тейлър Суифт феновете са плащали средно по 1 088 долара, по данни на The New York Times.
Още едно предимство за създателите на съдържание е обикалянето на дестинации, които големите артисти често пропускат – като Уайоминг или Върмонт. Така например инфлуенсърката Триша Пейтас включва в маршрута си Тайсънс, Вирджиния, и Сейнт Луис, Мисури, а TikTok звездата Джейк Шейн посещава Бирмингам, Алабама, и Атина, Джорджия.
„Когато погледнем консумацията на ниво щат, Илинойс се откроява като най-голям фен на икономиката на създателите, като купува с 20% повече билети от всеки друг пазар“, казва Адам Будели от StubHub.
„Тексасците са не само най-голямата фен база за подкаст съдържание, водено от жени, но и показват уникални модели на потребление – с 7% повече покупки на единични билети спрямо Калифорния, въпреки че имат по-малко население.“
Бумът на видео подкастите е двигател на тази тенденция – почти три четвърти от потребителите вече гледат подкастите си, а само около една четвърт ги слушат без видео. Това доближава жанра до традиционните телевизионни токшоу формати.
„Най-голямата разлика е, че има много повече възможности за реално взаимодействие между публиката и създателите“, коментира експертът по икономиката на създателите Линдзи Гембъл.
„Турнетата показват, че създателите имат истинска общност и връзка с последователите си – достатъчна, за да отделят време и пари, за да ги видят на живо.“
За самите създатели турнетата могат да са и финансово изгодни – допълват приходите от абонаментни модели и мърчандайз, а предвид че много подкасти надхвърлят един час, пренасянето им на сцена изглежда като следващата логична стъпка.
„Виждаме фенове, които са изградили дълбоки, парасоциални връзки със създатели чрез подкаст съдържание и социални медии, и сега най-накрая получават възможността да завършат това преживяване на живо“, казва Гембъл. „Разликата с традиционния концерт е, че тук феновете усещат, че прекарват време с някой, когото вече познават на по-дълбоко ниво.“