Пекин плаща на американски инфлуенсъри да покажат „истинския Китай“
Инициативата „Китайско-глобална програма за младежки обмен на инфлуенсъри“, има за цел да привлече млади влиятелни личности с поне 300 000 последователи, които да си сътрудничат с китайски създатели на съдържание
&format=webp)
Властите от Пекин са отправили покана към американски инфлуенсъри да се включат в 10-дневно, изцяло платено от страната пътуване през юли като част от усилията да се насърчи обмена между различните култури и да се покаже „истинския Китай“.
Инициативата, озаглавена „Китайско-глобална програма за младежки обмен на инфлуенсъри“, има за цел да привлече млади влиятелни личности от социалните медии с поне 300 000 последователи, които да си сътрудничат с китайски създатели на съдържание, според публикации за набиране на кандидати, публикувани от държавни медии, включително China Youth Daily, съобщава Bloomberg.
Докато отношенията между Китай и САЩ се влошиха през последните месеци по въпроси, включващи геополитика, технологии и търговия, програмата бележи усилия за насърчаване на културния обмен.
През 2024 г. президентът Си Дзинпин призова за по-голям обмен между китайските и американските университети, след като преди това обяви план за посрещане на 50 000 американски студенти в Китай.
В друга публикация в College Daily, издание, специално насочено към китайските студенти в Северна Америка, се уточнява, че кандидатите за програмата за обмен, базирана в САЩ, трябва да са активни в платформи като Instagram, YouTube, TikTok и X, да „обичат китайската култура“ и „да нямат лошо поведение в миналото“.
Тя призова китайските студенти в чужбина да насърчават инфлуенсъри от своя кръг да кандидатстват и заяви, че успешните кандидати ще получат официална покана от Китай, както и специална помощ от държавата за обработка на визите им.
Пътуването ще премине през пет китайски града - Суджоу, Шанхай, Шънджън, Хандан и Пекин, и ще обхване китайските центрове за електронна търговия, седалищата на компании като Xiaohongshu Technology Co и BYD Co.
Според публикациите инфлуенсърите ще участват и в културни дейности, и ще могат да предават на живо пътуването си до Великата китайска стена.
Работата с китайските инфлуенсъри в социалните медии по идеи и популяризирането на тяхното съдържание от китайските държавни медии ще бъде част от сделката.
Съдържанието в социалните медии на западни инфлуенсъри, пътуващи в Китай след пандемията беше насърчено от държавните медии за автентичното представяне на ежедневието в страната. През април посещението на американския стриймър IShowSpeed в Китай предизвика широко любопитство сред феновете към постиженията на китайските технологии.
Властите използват инфлуенсърите в социалните медии, за да проверяват негативната информация и да насърчават положителното съдържание.
През 2023 г. австралийският мозъчен тръст Strategic Policy Institute анализира над 120 чуждестранни инфлуенсъри, предимно активни в китайските социални медии, като установи, че те с получили държавна помощ да увеличат влиянието си в замяна на съдържание, което възхвалява и разпространява историята и културата на Пекин, допълва Bloomberg.