Повечето хора мислят, че успехът се свежда преди всичко до късмет. Звучи повече от банално.

И освен това, не е вярно.

Разбира се, късметът има значение. Той е важен за големите неща, като мястото и времето, в което сте родени, здравето, социалния статус, расата ви.

Но късметът по дефиниция е случаен.

Като бизнес академик, изучаващ кариерните траектории, професорът от NYU Stern School of Business Сузи Уелч открива, че дългосрочният успех, освен късмет, е функция на три фундаментални фактора:

• Лични взаимоотношения

• Идеи

• Изпълнение

Сузи Уелч е и автор на бестселъра на New York Times Becoming You: A Proven Method for Crafting Your Authentic Life and Career, който е и №1 в Amazon, пише CNBC.

LinkedIn: Suzy Welch

Лични взаимоотношения

Не очаквайте да прочетете, че трябва да създавате контакти.

Мразя създаването на контакти. То е меркантилно и фалшиво, и не работи,

казва Уелч и съветва вместо това да инвестирате времето и енергията си в създаването на приятелства с различни хора на работа и извън нея, без да очаквате нищо в замяна.

Може би някой ден те ще ви помогнат, а може би не, но ако и когато го направят, тяхната помощ ще има по-голямо значение от тази на всеки контакт от мрежата ви.

Приятелите, истинските, са тези, които правят бизнеса да върви. И колкото по-добри приятели имате, толкова по-добре ще се развива той, допълва професорът.

Идеи

Какво е „добра“ идея? За начало, трябва да е оригинална.

Помислете за Джеф Безос, когато му хрумва, че не е нужно да продава само книги онлайн. Може да продава всичко.

За щастие на останалите хора, оригиналната идея не винаги е нужно да разтърсва икономиката.

Тя може да бъде нещо толкова малко, колкото замяната на бюрократичен процес с по-лесен. Или маркетингов трик, който увеличава продажбите с 3%, или промяна в дизайна, която прави даден промишлен продукт с 5% по-ефективен.

Изпълнение

Това е най-подценяваният фактор за успех, което е абсурдно, защото всеки мениджър ще ви каже, че би убил за член на екипа, който може да постига резултати, допълва още професор Уелч.

„В моя клас в Нюйоркския университет всеки студент трябва да премине през 360 Feedback, инструмент за оценка, който събира мнения от бивши и настоящи колеги, шефове и служители и ги обобщава в доклад.

Сара, студентка, прегледа резултатите си от 360 Feedback в клас, веднага си запази консултация. Когато се срещнахме, избихна в сълзи.

Каза ми: „Професор Уелч, имам нужда да ме научите как да бъда лидер, защото резултатите ми от 360 Feedback са ужасяващи.“ За мен това беше момент на изненада, тъй като моята реакция към резултатите й беше: „Страхотно!“, допълва Уелч.

Проблемът е, че резултатите на Сара от 360 Feedback показват, че тя има слаби лидерски качества. Но всяка една обратна връзка сочи, че Сара е като SEAL Team Six, когато става дума за завършване на проекти. Изпълнението й е перфектно, прецизно и незабележимо.

Ето защо професорът я пита:

„Защо просто не се устремиш към кариера като главен оперативен директор?“ Всички главни изпълнителни директори по света ще се борят за теб.“

Методологията на Уелч Becoming You дава отговор на въпроса: „Какво да правя с живота си?“, а теорията за трите фактора за успех е в основата на голяма част от нея: как да се отнасяш към хората, как работи мисленето ти и как да се представяш пред света.

Следвайки тази стратегия, може да сте сигурни, че сте поели по път, водещ към успех. Останалото зависи от вас.