Тейлър Суифт и „продуктивната параноя“: Как един млад артист създаде империя за 1,6 млрд. долара
Нейният космически успех е много повече от музика – това е внимателно изградена стратегия с акцент върху всеки детайл от преживяването на феновете, в комбинация с харизматичен „изпълнителен директор“
&format=webp)
Издигането на Тейлър Суифт в космическата орбита на шоубизнес индустрията е майсторски урок по стратегия – основан на постоянно преоткриване, съдържание, съобразено със социалните платформи, и изпълнение, фокусирано върху феновете.
И предоставя подходяща рамка за новия й албум The Life of a Showgirl, който излиза на пазара на 3 октомври.
Стратегията за кинематографично парти по този повод, плюс колекционерските издания, развиват добре отработената ѝ тактика, която съчетава дефицит, зрелищност и директна търговия с феновете – фактори, които ѝ помогнаха да достигне статута на милиардерка и да превърне Swift Inc. в културна и икономическа сила, отбелязва Fortune.
В анализ за Harvard Business Review Кевин Евърс твърди, че предимството на младата звезда идва от т.нар. нейна „продуктивна параноя“, дисциплинирани промени и готовност да промени посоката, преди пазарът да я принуди, като поддържа инерцията в различни жанрове и епохи, дори когато на хартия изглежда оптимално да прави повече от същото.
Когато това се практикува правилно, твърди Евърс, можете да изградите бизнес империя, като играете различна игра от всичките си предполагаеми конкуренти.
Най-добрият пример не е група като „Бийтълс“, която, както посочва Евърс, е имала само част от кариерата, която Суифт е изградила, а всъщност брандът Marvel: но като Marvel Comics, не Marvel Studios.
Евърс отбелязва, че DC Comics, домът на Батман и Супермен, е доминирал в индустрията преди „творческата трансформация“ на Marvel през 60-те. Но продуктивната параноя на главния редактор на Marvel Стан Лий и писателите-художници Джак Кърби и Стив Дайткоу им позволява да видят отвъд модела на DC за „произвеждане на митични истории за деца и тийнейджъри“.
Това, което ги отличава, е именно съдържанието с „по-човешки и несъвършени супергерои“, което се продава на младежи и възрастна публика.
Marvel няма конкуренция, точно както Тейлър Суифт в ранните си години, твърди Евърс.
Той подчертава още стратегическото ѝ приспособяване към стрийминг услугите – преминаване от албумни цикли към повече съдържание, калибрирано за алгоритми – като същевременно поддържа икономика на премиум събития чрез турнета и специално организирани спектакли като Eras, в допълнение с филмови промоции.
Певицата се позиционира като стратег, равен на най-добрите бизнес оператори, като използва тактики, които иноваторите могат да възпроизведат: строга селекция на сътрудници, специфични активности за всяка платформа и неуморен фокус върху клиентите (феновете).
Стратегията на Showgirl
The Life of a Showgirl излиза на 3 октомври с 12 песни, участие на Сабрина Карпентър и ограничено „официално парти по повод излизането“ в кината, на което ще бъде представен видеоклипът The Fate of Ophelia, обединявайки съдържание, общност и кино прожекции, за да се увеличи вниманието през първата седмица и директните продажби.
Специалните издания и CD-та с подписани с автограф снимки разширяват стратегията за колекционерство, която беше успешна в предишни епохи, превръщайки вълната на фен базата в предвидими продажби, като същевременно поддържат висока собственост и марж чрез директни канали.
Забавните саморежисирани промо клипове и социалните публикации с подкани за датите поддържат интензивност на разговорите точно преди момента на пускането – подход в съответствие с акцента върху платформено ориентирано съдържание и гъвкави, мултиформатни пускания, продължава анализът в HBR.
Империя за 1,6 милиарда долара
Fortune описва издигането на Тейлър Суифт до статута на милиардер, като отбелязва оценката на Bloomberg, базирана на каталожна стойност, турнета/мърчандайзинг, стрийминг и недвижимите имоти – представяйки го като рядък случай на артист, достигнал тази цел предимно чрез музика и изпълнения.
Предишното отразяване на Fortune също проследява комбинираната нетна стойност на певицата и годеника ѝ Травис Кейси, подчертавайки как нейния бранд и оперативен модел функционират като конгломерат с необичайно лоялна клиентска база и харизматичен „изпълнителен директор“ начело.
Този подход се отразява ясно в стратегията на Showgirl, където многоканалните издания и ограничените събития приличат повече на представянето на продукти на разнообразна потребителска платформа, отколкото на албумни цикли.
Стратегията е донесла нетна стойност от около 1,6 милиарда долара на Тейлър Суифт.
Какво могат да научат иноваторите
Превантивни промени: Променете курса, докато сте на върха, за да натрупата преднина, преди конкурентите и алгоритмите да ви настигнат, като следвате примера на Тейлър с промените в жанра и ритъма на стрийминг ерата.
Стратегически пускания: Третирайте активностите си като ограничени във времето спектакли с многопластови визии (филм, ограничени продукти, ексклузивни редакции), за да концентрирате търсенето и да спечелите огромна популярност, както при кино събитието на Showgirl и специалните SKU.
Пряко притежание: Максимизирайте контрола върху каналите и данните – превръщайки суперфеновете в надеждна единична икономика във всички формати.
Успехът на Showgirl като бизнес кампания изглежда неизбежен: това е най-новата версия на операционна система, която съчетава творческо преоткриване с изпълнения и икономика на премиум събития – точно формулата, която помогна за превръщането на Swift Inc. в предприятие за милиарди долари, заключава Fortune.