Марина Абрамович ще навърши 80 през 2026 г., но въпреки достойната си възраст, най-влиятелната пърформанс изпълнителка в света не спира да твори.

Новият ѝ спектакъл в Обединеното кралство е зареден със сексуална енергия, магически ритуали и свръхестествено провокативно пресъздаване на балканската еротика.

Премиерата на „Балканска еротична епопея“ е днес в Манчестър, съобщава Euronews.

Ако не познавате творчеството на Марина Абрамович, тя е способна да седи в мълчание срещу зрителите си повече от 700 часа. Кани членове на публиката да правят каквото искат с тялото й, като използват пирони, кибритени клечки и дори зареден пистолет.

Лежи неподвижно в горящ дървен пентаграм и почти се задушава; изяжда 1 кг мед, последван от 1 литър червено вино, преди да се самонарани; остава като парализирана докато огромна змия се плъзга по тялото й; крещи, докато не губи гласа си...

Използва собственото си тяло като средство за работа, която разширява границите, тествайки пределите на психическата и физическата издръжливост, и всичко това в името на изкуството.

Сега тя се впуска в най-новото си и най-мащабно перформанс произведение – проект, който според нея надминава всичките й предишни творби.

„Балканска еротична епопея“ се открива на 9 октомври в Aviva Studios в Манчестър, където до 19 октомври сръбската пърформанс звезда ще представя новия си четиричасов ритуал.

Facebook Factory International

Заедно с още над 70 изпълнители, включително певци, танцьори и музиканти, „Балканска еротична епопея“ изследва еротиката, духовността и традициите на родната й страна.

Публиката може да остане шокирана от сцени, в които жени показват половите си органи („За да уплашат боговете и да спрат дъжда”), масажират гърдите си, за да „събудят земята” на гробищата, плюс 16-футови проекции на пениси (за „Магически отвари”).

„В днешната култура ние наричаме всичко еротично порнография”, казва Абрамович в изявление за пресата.

„Балканска еротична епопея“ е най-амбициозното произведение в кариерата ми. То ми дава възможност да се върна към славянските си корени и култура, да погледна назад към древните ритуали и да се занимавам със сексуалността във връзка с вселената и неизяснените въпроси за нашето съществуване.

Чрез този проект бих искала да покажа поезия, отчаяние, болка, надежда, страдание и да отразя нашата собствена смъртност.“

Facebook | Factory International

Публиката е свободна да се разхожда на воля, надявайки се да се доближи до отговора на въпроса: За какво наистина служат телата ни?

„Това представление предлага на публиката уникална възможност да се наслади на следващата глава от творческия живот на Марина Абрамович – смела, завладяваща и с наистина безпрецедентен мащаб“, казва Джон Макграт, артистичен и изпълнителен директор на Factory International.