Canva пуска свой AI модел, който „разбира“ дизайна – и го прави достъпен за всички
 Новият модел на платформата създава дизайни със слоеве, 3D елементи и персонализирани шаблони, а интеграцията с Affinity и Canva Grow показва амбицията ѝ да се изправи срещу Adobe
Новият модел на платформата създава дизайни със слоеве, 3D елементи и персонализирани шаблони, а интеграцията с Affinity и Canva Grow показва амбицията ѝ да се изправи срещу Adobe
&format=webp)
Canva обяви в четвъртък, че пуска свой собствен модел за дизайн с изкуствен интелект, който разбира слоеве и формати и ще захранва новите ѝ функции. Освен това Canva представи и нови продукти, подобрения на своя AI асистент и възможност електронните таблици на платформата да се използват заедно с инструмента за създаване на приложения, за да се правят визуализации на данни.
Новият модел на Canva представлява собствен базов AI модел за дизайн, който разбира слоеве и формати и ще бъде в ядрото на новите функции, които платформата предоставя, разказва TechCrunch. Моделът работи в различни формати — от постове за социални мрежи и презентации до бели дъски и цели уебсайтове.
„Първо започнахме с модели, които създаваха плоски изображения чрез дифузия. Новите „omni“ модели обаче надграждат това — позволяват по-сложна редакция чрез подканвания. Проблемът е, че визуалната работа не трябва да минава само през текстови команди“, обяснява Робърт Кавалски, глобален продуктов директор на Canva, пред TechCrunch.
„Хората искат да започнат с подканване и да стигнат далеч, но и да могат сами да доработят резултата“, допълва той.
По-рано тази година Canva представи Canva AI – чат асистент, който създава визуално съдържание по текстови инструкции. Сега компанията го интегрира в цялата платформа – включително в разделите за дизайн и елементи.
Потребителите вече могат да споменават бота (@mention) в коментари, за да получават текстови или визуални предложения, докато работят по проект с други хора. Асистентът може и да генерира 3D обекти, както и да копира художествения стил на даден дизайн.
Canva добавя и електронна таблица (spreadsheet), както и инструмент за мини приложения, които се създават чрез текстови команди. Двете вече могат да се използват заедно – така данни от таблиците могат да се превръщат в уиджети и визуализации.
Компанията, която по-рано придоби фирмата за анализ на реклами MagicBrief, сега стартира Canva Grow – платформа за дигитален маркетинг, която обединява създаването на рекламни материали и анализа на тяхното представяне. Благодарение на AI инструментите Canva Grow позволява на маркетолозите директно да публикуват рекламите си в платформи като Meta.
Сред останалите новости е възможността за създаване на онлайн форми – алтернатива на Google Forms. Потребителите могат и да създават дизайни за имейл шаблони за маркетингови или транзакционни съобщения, които следват фирмения им бранд.
След като миналата година Canva придоби професионалния софтуер за дизайн Affinity, компанията обяви, че той ще бъде напълно безплатен завинаги за всички потребители.
Интерфейсът на Affinity се променя, като обединява инструментите за векторна, пикселна и странична работа в едно. Двете платформи вече са тясно свързани – дизайнерите могат да създават обекти в Affinity и да ги прехвърлят директно в Canva.
Освен това инструментът Canva AI ще бъде достъпен и в Affinity, така че потребителите ще могат да генерират изображения и дизайни с изкуствен интелект направо в професионалния софтуер.
)





&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)