Изкуственият интелект е навсякъде - навлиза в разговорите ни по време на вечеря, оформя индустриите и променя начина, по който живеем и работим.

Не е изненадващо, че привлича толкова много внимание: Той вече е вграден в почти всяка технология, като прави живота ни по-свързан, креативен и ефективен.

И така, какво следва?

Тъй като разработките с AI продължават да разширяват границите на нашето въображение, ето какво предвижда за Fortune съоснователят на Canva Камерън Адамс да се случи тази година.

1. AI ще помогне на музикален изпълнител да спечели „Грами“

Вече видяхме как технологията си проправя път в масовата музика, като преди малко повече от година позволи на The Beatles да издадат Now and Then.

Изкуственият интелект позволи на Пол Маккартни и Ринго Стар да си сътрудничат с починалите си колеги от групата Джон Ленън и Джордж Харисън.

Now and Then стана хит в цял свят, като оглави класациите в Европа, Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион.

Това, което през 2023 г. беше революционно, сега се превръща в нещо обичайно. Подчертавайки как AI се превръща в ежедневен компонент на творчеството в различни сектори, музикантите и авторите на песни все по-често ще го използват за писане и записване на песни.

Интерес представлява и музикалния инструмент с AI на Suno, позволяващ на потребителите да усъвършенстват композициите по начини, които не бяха възможни само преди година.

Трябва да се отбележи, че няма да е лесно да се слеят традиционните институции и новите технологии, но те ще намерят начини да работят заедно.

Въпрос на време е технологиите да помогнат на някого да стигне до подиума на „Грами“. AI може дори да създаде нова категория: „Най-добра композиция на робот“. Защо не през 2025 г.?

2. Творчество с изкуствен интелект

Инструментите с изкуствен интелект се развиват, позволявайки на творците да манипулират всеки аспект - от тона до визуалния стил, с безпрецедентна прецизност.

Дизайнът демократизира, а AI дава възможност за изцяло нова вълна от творчество. В повечето случаи творците се адаптират към технологията и се учат как да я използват в движение.

Но едно по-младо поколение се издига в редиците. В технологичната индустрия вече се говори за основатели, които работят с AI, а една творческа агенция, Supernatural AI, е наречена магазин, работещ с AI. Така че тази година ще видим творчество, създадено с AI, което ще създаде нови жанрове в индустрията, изкуството, музиката и разказването на истории.

Очаквайте AI да даде възможност не само на творците, но и на техните аудитории, които ще оформят преживявания, съобразени с предпочитанията им - независимо дали става въпрос за персонализирана музика, динамично изкуство или уникални разкази, създадени специално за тях.

Освен това ще се появят изцяло нови творчески движения, съчетаващи човешкото въображение и прецизността на AI, като например представления между хора и AI или нови артистични жанрове.

3. Нови роли

Изкуственият интелект не замества работни места, а създава нови. Тези роли ще бъдат първите в цялостната трансформация на това как изглежда „работата“.

Една от най-интригуващите роли, са инженерите по работни процеси с AI: специалисти в управлението на автоматизирани агенти за изпълнение на задачи и проекти.

Тези експерти организират свободно сътрудничество между системите на AI, като осигуряват ефективност, точност и съответствие с организационните цели. Това ще се превърне в търсена специалност, тъй като компаниите проучват нови начини за интегриране на AI в ежедневните си операции.

От гледна точка на маркетинга ще се търсят и специалисти по AI-SEO. Сега марките трябва да оптимизират съдържанието си не само за търсачките, но и за асистентите с изкуствен интелект, което създава нова възможност за маркетинг на съдържание, оптимизиран за изкуствен интелект, който гарантира, че техните предложения се появяват точно когато потребителите се нуждаят от тях.

4. AI ще се справи с нощните смени

Тази година ще отбележи нормализирането на нощните работни процеси на AI. Агентите ще се справят с повтарящи се задачи, като например анализ на данни и генериране на отчети, така че екипите да могат да започнат деня си с вече подготвени заключения.

Тази безпроблемна интеграция на сътрудничеството между човека и технологията ще доведе до по-плоски организационни структури. Лидерите ще могат да отделят по-малко време за бюрокрация и повече за насърчаване на творчеството и сътрудничеството.

Способността на AI да усъвършенства концепциите и дори да предлага итерации в реално време ще освободи дизайнерите да се съсредоточат върху мислене от по-висок порядък, като например създаване на истории и проучване на оригинални идеи.

Тази промяна ще стимулира творческите процеси и ще ги направи по-достъпни, позволявайки на екипи с различни нива на умения да допринасят за проектите за дизайн, като се насърчава по-богатото сътрудничество.

5. Революция в лидерството

AI тихомълком променя процеса на вземане на решения, особено на ръководно ниво.

Лидерите вече не трябва да разчитат единствено на интуицията си; AI предлага усъвършенствани модели за вземане на решения, представящи структуриран начин за анализ на възможностите и идентифициране на рисковете.

Скорошно проучване на PwC разкрива, че 54% от ръководителите съобщават, че използването на AI за вземане на решения е повишило производителността на тяхната компания. Това е от значение, защото подчертава осезаемото въздействие на AI върху рационализирането на операциите и повишаването на ефективността, което го прави критичен инструмент за конкурентоспособност в бизнес среда, която все повече се основава на данни.

Независимо дали става дума за идентифициране на скрити рискове или за синтезиране на резултатите на цял екип, сътрудничеството между AI и човека ще даде възможност на лидерите да действат по-бързо и интелигентно през следващата година и в бъдеще.

6. Образованието - от готови отговори към мислене с практическа насоченост

Както калкулаторите направиха революция в аритметиката, така и AI променя начина, по който учим. Инструменти като генеративния AI превръщат писането на есета или решаването на сложни проблеми в мигновени продукции. Но това повдига въпроса: Какво трябва да преподават училищата, когато машините могат да вършат толкова много от „работата“ им?

Образованието трябва да наблегне на уменията, които машините не могат да възпроизведат, като творчество, критично мислене и устна реторика.

Учениците трябва да се научат как да създават убедителни аргументи, да разбират нюансирани контрапункти и да разработват убедителни презентации.

В същото време те трябва да бъдат научени да използват изкуствения интелект като инструмент за творческо решаване на проблеми, като оформят и усъвършенстват идеите си в сътрудничество с технологиите.

Курсовете следва да се фокусират и върху безопасността на AI и развиването на изследователски умения, като подготвят учениците за критична оценка на съдържанието, генерирано от AI.

„Не приемайте това, което AI ви дава, за истина“ трябва да замени старата поговорка за опасностите от цитати в Уикипедия за научни изследвания.

7. Устойчивостта ще е следващата граница на AI

AI ще бъде от решаващо значение за проследяване на въглеродните емисии, оптимизиране в използването на енергия и ускоряване на внедряването на възобновяеми енергийни източници.

Ние сме на прага на революция в областта на енергийно ефективния AI. С нарастването на изчислителните нужди стартиращите предприятия, които правят иновации в областта на нискоенергийния AI и управлението на енергийните мрежи, ще имат водеща роля, балансирайки технологичния напредък с екологичната отговорност.

Това са само някои от начините, по които AI ще промени света ни през тази година. Следващите 12 месеца ще се определят не само от технологичните пробиви, но и от начина, по който избираме да се адаптираме, сътрудничим и създаваме иновации заедно с тях.