Когато бизнесът запее в един глас с дизайна: Как Canva превърна обратната връзка в мюзикъл
Canva представя Visual Suite 2.0 с грандиозен мюзикъл, вдъхновен от над милиард мнения на потребители и изпълнен от десетки артисти пред хиляди фенове на живо
&format=webp)
Миналата година, за да промотира новия си пакет с продукти за бизнеса, Canva изненада публиката, като пусна рап песен, пише Fast Company.
Реакциите, естествено... бяха интересни.
„Извикайте Бърза помощ, предозирам с криндж.“
„Вината е на Лин-Мануел Миранда.“
Шоуто беше част от ежегодното събитие Canva Create и напомни на всички за незабравимите моменти от корпоративната зала на срама – от Bank of America и кавъра им на U2 през 2006 г. до крипто химна на Ранди Зъкърбърг през 2022 г.
Разликата тук е, че Canva уцели право в десетката – над 50 милиона гледания в рамките на 48 часа, 2500% ръст на социалните разговори за Canva Enterprise, и главният оперативен директор Клиф Обрехт, който заявява: „Хейтърите ще мразят, така или иначе.“
И познайте какво? Тази година компанията отново вдигна летвата, защото новата продукция беше бродуейски мюзикъл, посветен на голямото обновление Visual Suite 2.0 – най-големият продукт от създаването на Canva през 2012 г. насам.
Историята е разказана с песен, вдъхновена от над един милиард мнения и коментари на потребителите. Мюзикълът включва 42 изпълнители, сред които създателят Том МайГавърн, дизайн инфлуенсърът Роджър Коулс, както и специално участие от легендарната дизайнерка Джесика Хише.
Хорът Singers of Soul и 12 музиканти от LA Marching Band допълват атмосферата. А текстовете са директно взети от реалната обратна връзка на потребителите.
И дори да сте пропуснали грандиозното шоу, песента ще бъде качена в Spotify.
Събитието Canva Create събра над 3500 души на живо, а милиони го гледаха дистанционно по целия свят. То включва 100 лектори и 60 сцени – златният момент за обединение на глобалната общност от 230 милиона месечни потребители.
Главният маркетинг директор Зак Китшке казва, че големите, смели ходове са в ДНК-то на бранда.
„От самото начало вярваме, че хората помнят силните и емоционални моменти“, обяснява той. „Над 90% от трафика ни идва от марката и word-of-mouth – това е резултат от изграждането на общност. Рапът можеше да бъде супер скучен, но успяхме да превърнем нещо банално в нещо, за което всички да говорят.“
Интересен факт е, че миналогодишното представяне всъщност е идея на потребител – Роджър Коулс. В ера, в която компаниите търсят вдъхновение пряко от своите потребители, Canva решава да направи повече и наистина да се вслуша в тях – да ги чуе.
И това е причината, поради която отново микрофоните са високо вдигнати, а целият свят гледа с интерес.
„Нашата общност е навсякъде в това, което създаваме – включваме ги в рекламите, качваме ги на сцената, превръщаме ги в част от историята“, казва Китшке. „Това е повече от маркетинг. Това е признание, както и наистина специален начин да им кажем, че са част от екипа.“