Акциите на Puma скочиха с около 15% в началото на търговията днес след новината, че китайската Anta Sports е сред кандидатите с интерес към германската марка.

Спортният гигант вероятно може да привлече и внимание от страна на друг китайски конкурент в индустрията за облекло Li Ning, както и японската Asics Corp, съобщава Bloomberg, позовавайки се на анонимни източници.

Puma отказва да коментира, а Anta Sports все още не е отговорила на запитването за коментар от CNBC.

Акциите, котирани на борсата във Франкфурт, са спаднали с повече от половина от началото на годината на фона на все по-конкурентния пазар на спортни дрехи и митата от САЩ, които се отразяват на настроенията на потребителите.

Изпълнителният директор Артур Холд, назначен на 1 юли, е натоварен със задачата да съживи западащата марка. Неговият план за преобразуване включва съкращаване на работни места, стесняване на продуктовата гама и подобряване на маркетинговите операции.

В края на октомври компанията обяви, че се стреми да се утвърди като „една от трите най-големи световни спортни марки“, след като отчете двуцифрен спад в тримесечните си продажби.

Puma призна, че основните предизвикателства включват забавения темп на развитие, американските мита и високите нива на запасите.

Най-големият акционер в компанията е Artemis, която притежава 29% от акциите. Това е холдинговата компания на френското милиардерско семейство Пино, която е и най-големият акционер на Kering, собственик на Gucci, и от месеци е в разходна спирала, а дълговете й нарастват.

Очакванията на Artemis за оценката на Puma могат да бъдат сериозна пречка за всяка сделка, свързана с спортната марка, допълва Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.