Нискотарифният авиопревозвач Ryanair прекратява програмата си за лоялност Prime membership само осем месеца след стартирането ѝ.

Тя предлагаше предимства като безплатни резервации на места и туристическа застраховка за пътниците.

Въпреки че беше ограничена до 250 000 клиенти на принципа „пръв пристигнал, пръв обслужен“, само 55 000 пътници са се присъединили към нея, преди компанията да обяви, че вече няма да се допускат нови членове, пише Euronews.

Членство в Prime

На цена от 79 евро за 12-месечен абонамент, програмата за лоялност предлагаше редица предимства, включително безплатнo резервирани места, туристическа застраховка и достъп до 12 годишни оферти за места, ексклузивни за членовете, които можеха да се ползват веднъж месечно.

От авиопревозвача заявиха, че това спестява на клиентите, които летят 12 пъти годишно, до 420 евро. Дори пътници, летящи само три пъти годишно, могат да спестят до 105 евро, твърдяха още от компанията.

Скъпоструващ експеримент

Ryanair твърди, че е генерирала над 4,4 милиона евро от абонаментни такси през последните осем месеца, но схемата е спестила на пътниците над 6 милиона евро от отстъпки в цените на билетите, което означава, че е струвала повече, отколкото е генерирала.

„Това ниво на членски внос или приходи от абонаменти не оправдава времето и усилията за стартирането на месечни ексклузивни продажби на Prime места за нашите членове“, заявява Дар Брейди, главен маркетинг директор на Ryanair.

„С над 207 милиона пътници тази година, Ryanair ще продължи да предлага най-ниските цени в Европа на всички клиенти, а не само на тази подгрупа от 55 000 Prime членове.“

Кои ще са засегнати

Ryanair потвърди, че тези, които вече са се записали в програмата през последните осем месеца, ще могат да ползват предимствата до края на 12-месечния абонамент.

След изтичането му обаче няма да има възможност за подновяване на членството. Последният ден за закупуване на членство беше 27 ноември.

Екологична победа

Макар че програмите за въздушен транспорт спестяват част от разходите, убеждаването на повече хора да летят е лоша новина за планетата.

Кампанията Stay Grounded отдавна призовава за спешно забрана на програмите за лоялни клиенти, въвеждане на такса за чести полети и инвестиции в наземен транспорт, „за да се избегне най-лошото от климатичните промени“.

По-рано тази година говорител на Европейската агенция за околната среда (ЕАОС) също заяви, че макар много държави членки да имат политики за намаляване на емисиите на парникови газове, свързани с транспорта, програмите, които насърчават неограничените полети. могат да допринесат за влошаване на околната среда, прекомерния туризъм и въглеродния отпечатък.