Българите увеличават честотата на кратките пътувания

723
Българите увеличават честотата на кратките пътувания

© Unsplash

2022 г. определено беше годината на завръщането към масовия туризъм, включително към полетите. 
 
Пикът на търсене през изминалата година е стъпаловиден, като българите са летели най-много през лятото и през есента за т. нар. city break, показват данните на платформата за планиране на пътувания – eSky.bg. 
 
Българите също така са пътували много повече през периода септември-ноември 2022 г., в сравнение със същия период на 2021 г. и дори 2019 г.

Проучване за eSky.bg, проведено от GfK, показва, че 45% от българите предпочитат т. нар. city break (градска почивка за кратък период в европейски град), като броят на city break пътуванията е по-висок от този на по-дългите почивки.
 
Най-желаните дестинации за 2022 г. 
 
Германия е страната, до която са пътували най много българи през изминалата година (24%), а второто място си поделят Обединеното кралство и Италия (17%). 
 
Веднага след това се нарежда Испания, следвана от Нидерландия, а Австрия и Франция си споделят петото място.
 
Гърция, Белгия и Румъния са следващите в класацията като споделят дял от около 4%, според данните на eSky.bg.
 

Тенденцията на закупуване на самолетните билети по-отрано се завръща
 
През  2022 г. българите са резервирали своите пътувания сравнително по-рано – около 35 дни преди заминаването за полети в Европа и около 40 дни за междуконтинентални полети. През 2021 г. периодът за организиране и резервиране е средно около 30 дни за полети в Европа и 33 за междуконтинентални полети. Данните от eSky.bg показват, че само за една година българинът увеличава периода си от резервирането на почивката до самото пътуване с близо една седмица. 
 
Миналата година цените на самолетните билети са се увеличили с около 29% спрямо 2021 г., което се дължи главно на увеличението на цената на авиационното гориво, в резултат на войната на Русия в Украйна. 
 
Най-голямото увеличение на цените е регистрирано в сегмента на междуконтиненталните пътувания, като средната цена на самолетен билет е с 35% повече. Най-малко са поскъпнали международните полети, т.е. в рамките на Европа, средно с 24%.  
 
В отговор на увеличението на цените, авиокомпаниите през миналата година стартираха редица промоции, за да направят пътуването достъпно. През 2022 г. година българите по-често, отколкото през предходните години, са избирали да летят с редовни авиокомпании, чиито цени понякога са сходни с тези на нискотарифните превозвачи, но включват ръчен багаж и напитки или закуски, предлагани на борда, съобщават още от eSky.bg.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg