Подготвят дигитална карта на всички родни продукти и обичаи

© Pixabay
Министерството на земеделието работи по дигитална карта за българските традиционни продукти, обичаи и забележителности, като Местните инициативни групи (МИГ) ще имат ключова роля в процеса.
Това съобщи заместник-министърът на земеделието Георги Събев по време на дискусионен форум в Монтана за запазването на традициите в селските райони.
„Местните инициативни групи имат ключова роля в съхранението и съживяването на традиции, обичаи и продукти. Те от своя страна са с потенциал да станат мотор за местното развитие“ отбеляза още той.
„Обичаи като нестинарството в Странджа например привличат много посетители в един от най-слабо заселените региони на страната. България е изключително богата на традиции и разнообразие и трябва да съумеем да свързваме забележителностите и преживяванията в селските райони, за да има допълнителен поминък в тези региони“ допълни заместник-министърът.
Пред света: Добруджанската баница вече няма нищо общо с БългарияПреди броени дни българската баница беше класирана в топ 10 на най-вкусните ястия със сирене в света
Георги Събев поясни, че през периода на прилагане на Стратегическият план за развитие на земеделието и селските райони, подходът ЛИДЕР ще има много по-широко присъствие и покритие, отколкото сега. И допълни, че ще има 107 МИГ като до този момент те са били 64.
„Редица малки и средни производители по-рядко успяват да се класират, когато се отварят приеми по мерките от ПРСР. Точно затова този подход е в пряка помощ на местните общности“, подчерта заместник-министърът.
По думите му подобни събития, които се организират в различни области на страната, имат добавена стойност за производителите.
Те създават възможност потребителите да се запознаят с продуктите на земеделските производители, от конкретния регион, да създадат директен контакт с тях и да оценят качествата на предлаганите продукти.
Българска салата на първо място в световна класация Българската Овчарска салата е най-добре оценената в света от потребителите на TasteAtlas
В последните години, селските райони са се превърнали в туристическа дестинация и за чуждестранни посетители.
„Те са привлекателно място за почивка, където хората могат да се запознаят с характерните обичаи и традиции както в бита, така и в производството на земеделски продукти и кулинарни специалитети“, каза в заключение Събев.
Българският бизнес
- Мобилната платформа за пазаруване tbi buy в партньорство с магазини ЗОРА
- Минималистичен дизайн: Системата Planar от Hörmann
- Първа копка на Kenar Residence и AMur Homes на бул. Сливница