Ивайло Главчовски, УниКредит: Конкуренцията стимулира електронната търговия
Няколко неща в електронната търговия се промениха драстично през последните години.
Освен поколението на т. нар. "милениали", които имат естествена връзка с електронните устройства, пандемията от COVID-19 форсира навлизането на пазара и на по-възрастните клиенти - на около 40-50 години, за да могат да преминат и те в електронния свят на търговията.
Това заяви изпълнителният директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг Ивайло Главчовски, който взе участие в панел E-commerce на 13-ото издание на Шумът на парите.
"Системата на електронната търговия има своите елементи както в логистиката, така и в партньорството между производители и търговци. И, за да може продуктът да стигне до крайния клиент, трябва да има и някакъв вид финансиране.
За нас е важно финансирането към крайния потребител да става прозрачно и лесно. Затова си партнираме с няколко компании за електронна идентификация. Целта е процесът да бъде напълно безпроблемен от кандидатстването до получаването на финансиране и доставката", коментира Главчовски.
Той каза още, че за клиентите, включително и в България, е нормално това вече да се случва в рамките на един ден.
"Разбира се, това не омаловажава партньорството с останалите участници в екосистемата, в това число и търговците. За клиента няма особено голямо значение дали търговецът, от който купува стоката, е малък или голям.
Той иска тя да е качествена, да пристигне навреме при него и да си получи гаранцията. Това, което ние се стремим да правим, е да оценим добре риска, който носи крайният клиент, за да може да получи желаната стока", заяви изпълнителният директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
Той припомни, че преди години беше изключително сложно, трудно и скъпо да се интегрират две системи. Сега вече има развита експертиза, а интеграцията между участниците в системата на електронната търговия отнема няколко седмици. Освен това новите финтек компании стимулират банките да бъдат по-бързи и по-добри.
"Няма място за консерватизъм, трябва да се ориентираме в това как да използваме експертизата на хората, които знаят какво правят и как да насочат вниманието на клиента, така че той да ни намери", каза още Ивайло Главчовски.
По думите му вече има огромен избор от различни системи за разплащания, включително и от страна на технологичните гиганти, които предлагат собствени решения.
"Тази силна конкуренция е позитивна, защото всички участници се чувстват длъжни да отговорят на тези високотехнологични предложения от страна на компаниите, като Apple и Google", коментира още изпълнителният директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.