Колко струва луксът в чаша: Най-скъпите марки шампанско в света
Преди повече от 4 века – през далечната 1600 г., във френския регион Шампан започва производството на шампанското, каквото го познаваме днес и обичаме да поливаме обилно щастливите събития в живота ни.
Всъщност, тази уникална напитка е известна на хората от много по-далечен период – още от времето на Римската империя.
Днес тя е лидер на пазара на алкохол, категорични са статистическите данни. Според Comité Champagne, търговска организация във Франция, през 2022 г. френските производители са доставили рекордните 326 милиона бутилки, което е довело до нов връх в продажбите - 6,5 милиарда долара, което е с 1,6% повече от предходната година.
Този ръст се дължи на засиления износ, дължащ се на търсенето след затварянето на магазините заради пандемията, отбелязва в анализ по темата Ceoworld.
Заслужава да се отбележи, че през 2022 г. по-голямата част от шампанското е изнесена извън Франция, като увеличението е с 1,4% спрямо предходната година и представлява значителен скок в сравнение с преди десетилетие, когато съставлява едва 45% от продажбите.
Освен това, поради изобилната реколта през 2022 г., както по отношение на количеството, така и на качеството, се очаква предлагането на шампанско да задоволи напълно настоящото търсене.
Moët Hennessy Louis Vuitton SE, известен френски конгломерат за луксозни стоки, създаден през 1987 г. след сливането на Louis Vuitton и Moët Hennessy, е най-големият производител на шампанско в света. През 2022 г. тя отчита годишни приходи, надхвърлящи 2,2 млрд. долара.
От известно време има спекулации, че Diageo plc, най-големият производител на спиртни напитки в света, цели да придобие пълна собственост върху Moët Hennessy, като цената на този ход е около 12,9 млрд. долара. Понастоящем Diageo притежава 34 % от акциите на компанията.
Извън хегемонията на Moët Hennessy в света на луксзоното шампасно, Ceoworld предлага класация с десетте най-продавани марки в света, като се позовава на данни от браншови организации като VinePair, Reddit и Drinks International.
Класацията е съставена въз основа на годишния производствен обем на всяка марка, а в случаите, когато две марки имат еднакъв производствен обем, е взет предвид общият износ за пазара на САЩ.
Moët & Chandon
Годишен производствен обем: 30 милиона бутилки
От 1743 г. Moët & Chandon поддържа наследствените традиции в областта на винопроизводството, белязано от пионерски дух, предаван от поколение на поколение. Известна неофициално като Moët, марката е пионер в ексклузивното производство на шампаско.
Moët & Chandon Esprit du Siècle Brut, чиято цена е 6502 долара, се нарежда сред най-скъпите шампански вина в света. През 1971 г. Moët & Chandon се слива с Hennessy, производител на коняк, за да създаде Moët Hennessy.
През 1987 г. компанията допълнително затвърждава присъствието си чрез сливането си с Louis Vuitton в сделка на стойност 4 млрд. долара, създавайки LVMH.
С изумителното си годишно производство от 30 милиона бутилки, всяка секунда някъде по света се отваря бутилка Moët & Chandon, което затвърждава позицията ѝ на най-продаваната марка шампанско в света.
Veuve Clicquot
Годишен производствен обем: 19 милиона бутилки
Известно със своя лукс и престиж, Veuve Clicquot може да се похвали с наследство, което продължава повече от два века.
Марката печели признание заради връзката си с лукса и разкоша. Veuve Clicquot става част от групата LVMH през 1987 г.
Nicolas Feuillatte
Годишен производствен обем: 11 милиона бутилки
Само за три десетилетия Nicolas Feuillatte се превръща във водещата марка шампанско във Франция. Тя е и третият по големина производител в света, представен в над 80 държави.
Nicolas Feuillatte въплъщава креативност, модерност, елегантност и любопитство. През 2021 г. на американския пазар са доставени приблизително 60 000 9-литрови каси от марката.
Mumm
Годишен производствен обем: 8 милиона бутилки
От близо два века Maison Mumm създава изключителни шампански вина, вкоренени в сърцето на Шампан, които украсяват кралските дворове и изисканите заведения за хранене.
Със своите над 500 акра лозя Mumm е сред малцината с обширни стопанства, но те осигуряват само една четвърт от нуждите на производството.
Партньорството на марката с Формула 1 като официален спонсор от 2000 до 2015 г. е доказателство за нейното глобално присъствие.
От 2005 г. Mumm е част от групата Pernod Ricard.
Най-скъпите коктейли в света (и къде да ги намерите)Бихте ли похарчили 23 000 долара за коктейл?
Laurent-Perrier
Годишен производствен обем: 7 милиона бутилки
Под визионерското ръководство на Бернар дьо Нонанкур Laurent-Perrier усъвършенства стила си, който е синоним на свежест и елегантност.
Това се постига чрез акцентиране върху първокласното, по-рядко срещано грозде Chardonnay от региона.
През 1999 г. Laurent-Perrier става публично дружество на френската фондова борса, като семейство дьо Нонанкур запазва значителен дял от 57%.
През 2021 г. в САЩ са посрещнати 67 000 9-литрови каси шампанско Laurent-Perrier.
Taittinger
Годишен производствен обем: 5,5 милиона бутилки
Taittinger предлага освежаващо, плодово изживяване. Със своите над 700 акра лозя се нарежда сред най-големите собственици на лозя в региона.
Въпреки че притежава значителни насаждения, Taittinger също така доставя до 50% от гроздето, за да постигне впечатляващата си продукция.
Компанията твърдо заема място сред най-добрите марки шампанско в световен мащаб.
Dom Pérignon
Годишен производствен обем: 5 милиона бутилки
С корените си, водещи началото си от 17 век, Dom Pérignon е една от най-устойчивите марки в портфолиото на LVMH.
Известен със своя лукс и финес, Dom Pérignon представя първата си реколта през 1921 г. Придобит от LVMH с заедно с Moët & Chandon, Dom Pérignon заема високо място в баровете по целия свят.
Pommery
Годишен производствен обем: 4,5 милиона бутилки
Основана като Pommery & Greno през 1858 г., Champagne Pommery е ранният привърженик на Brut Champagne, като го пуска на пазара през 1874 г.
Понастоящем е собственост на Vranken-Pommery Monopole Group, която управлява различни престижни винарски изби.
През 2022 г. групата постига оборот от 291,8 млн. долара.
Piper-Heidsieck
Годишен производствен обем: 4 милиона бутилки
От създаването си през 1785 г. Piper-Heidsieck е лидер в иновациите за създаване на изключителни вина.
Главният винопроизводител Émilien Boutillat защитава уникалния стил, подкрепен от ангажимента за съвестни и устойчиви практики.
В края на 80-те години на миналия век Piper-Heidsieck става част от групата Rémy Cointreau, като през 2021 г. изнася приблизително 45 000 9-литрови каси за САЩ.
Lanson
Годишен производствен обем: 4 милиона бутилки
Основана през 1760 г., Maison Lanson може да се похвали с богата история, обхващаща 260 години в производството на шампанско.
Зрелостта е отличителна черта на шампанското на Lanson, тъй като отлежава в продължение на минимум четири години, за да развие изключителната си изтънченост.
От 2006 г. собственик на марката е групата Lanson-BCC, ръководена от Бруно Пайар, която през 2022 г. постига приходи от 274,5 млн. долара.
Lanson си осигурява заслужено място сред 10-те най-популярни марки шампанско в света.
Всички тези производители на шампанско са олицетворение на отличното винопроизводство. Те представят уменията и традициите на индустрията, като предоставят на ценителите широк избор от възможности, оставащи непреходни в света на луксозните напитки през годините.