Работа на бюро: пет основни риска за здравето

1571
Работа на бюро: пет основни риска за здравето

© pixabay.com

Статистиката доказва: повечето хора прекарват в седнало положение повече от 10 часа на ден.

Сутринта – пътуване до офиса с автомобил, през деня – работа на бюро, вечер – диван и телевизор.

Експертите бият тревога – слабоподвижният начин на живот, който води огромна част от населението, го тласка към сериозни болести и стремително надебеляване.

Петте основни опасности, които таи в себе си престижната работа в офис:

1. Влошаване на кръвообращението
Често игнорираме последствията от седенето, а очевидният резултат е влошаване на кръвообращението. При седяща работа то се забавя.

Това може да провокира натрупване на кръв в краката и стъпалата, което на свой ред предразполага към разширени вени, подути стъпала и дори тромбоза.

2. Риск от развитие на сърдечно-съдови болести
Скорошно изследване показа, че тези, които прекарват повече от 23 часа седмично в седящо положение, се излагат на висок риск от заболяване на сърцето.

Освен това в спокойно състояние организмът потребява по-малко мазнини. Като резултат се повишават кръвното налягане и нивото на холестерола.

3. Захарен диабет
Хората с ограничени възможности, а също тези, които доброволно избират обездвижения начин на живот, са склонни към захарен диабет.

Намаляването на мускулната маса и сила може да доведе до понижаване на чувствителността към инсулина – това е един от тревожните знаци за развитието на опасното заболяване.

4. Заплаха от рак на червата
Продължителното пребиваване в една поза може да провокира застой на кръвта в малкия таз, което поражда увеличаване на растежа на раковите клетки.

Тези 4 мисли ще ви връхлетят, когато напускате работаИ особено ако я харесвате

5. Депресия
Седящият начин на работа може да повлияе не само на физическото състояние, но и на психиката. Непрекъснатото стоене пред компютъра води до натрупване на стрес, панически атаки и повишаване на нивото на тревожност.

Задължително добавете към ежедневния си живот поводи за повече движение. Правете повече почивки в офиса, по време на обедната почивка излизайте и навън.

Пролетта е отлично време да бъдете на открито. Възползвайте се от по-дългия ден. Намерете време за редовни разходки, практикуване на йога, планинарство.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...