В петък китайският технологичен гигант Huawei отчете 2,2% ръст на годишна база на приходите си от потребителския бизнес за първата половина на годината, съобщава CNBC.

Скромният ръст идва наред с по-бавното от очакваното икономическо възстановяване на Китай през тази година и американските санкции срещу компанията, които започнаха през 2019 г. Оттогава насам тези бизнес ограничения натежаха значително върху резултатите.

Със 103,5 млрд. юана (14,27 млрд. долара) през първите шест месеца на 2023 г. приходите на Huawei от потребителска дейност са по-малко от половината от това, което сегментът е генерирал през същия период на 2019 г. и 2020 г.

Темпът на нарастване от 2,2% е по-бавен и от общото увеличение на приходите на компанията от 3,1% до 310,9 млрд. юана през първата половина на годината.

Бизнесът на Huawei в областта на ИКТ инфраструктурата, който включва приходи от операторски и корпоративни услуги, има най-голям принос към общите приходи със 167,2 млрд. юана за първата половина на годината.

Китайският бизнес става все по-малко китайски по пътя си към пазара в САЩМного компании от Китай започват да променят идентичността си, за да достигнат до американския пазар


Облачните услуги носят приходи от 24,1 млрд. юана, а решенията за интелигентни автомобилни, които включват технологии за нови енергийни превозни средства, отбелязават приходи от 1 млрд. юана през първите шест месеца на 2023 г.

Huawei има своя собствена марка електрически автомобили - Aito, която твърди, че е произвела 100 000 автомобила за 15 месеца. Тези продажби обикновено се отчитат като част от потребителския бизнес.

Потребителският сегмент е единственото звено със съпоставими цифри на годишна база, тъй като Huawei започна да отчита разбивка на приходите по облачни и други индустрии едва в края на миналата година.

Португалия също забранява китайското оборудване в своите 5G мрежи Страната е един от най-големите бенефициенти на китайски инвестиции на глава от населението


Компанията отчита значително увеличение на маржа на нетната си печалба от 15% през първата половина на годината, в сравнение с 5% през предходния период. Тя отдава подобрението на по-добрите системи за управление и печалбите от продажбата на някои бизнеси, които не уточнява.

Huawei също така продължава да полага усилия за монетизиране на изкуствения интелект, пускайки през юли AI модел за подобряване на безопасността и ефективността на минните дейности.

Общите приходи през второто тримесечие са нараснали с 4,8% на годишна база до 178,8 млрд. юана - най-бързият темп от четвъртото тримесечие на 2022 г. насам, според изчисления на CNBC.

В търсене на ръст при смартфоните

Общият ръст на приходите през първата половина на 2023 г. идва от ниска база. По-рано Huawei заявява, че приходите ѝ са нараснали съвсем малко през 2022 г., след като през 2021 г. отчете рекорден годишен спад.

САЩ окончателно забрани употребата на оборудване на Huawei и ZTEТова е поредният ход на Вашингтон срещу китайските технологични гиганти


През 2019 г. САЩ под ръководството на президента Доналд Тръмп включиха Huawei в черен списък, който ограничи възможността на американските компании да продават тейнологии на китайския телекомуникационен гигант. Това включва лицензиран достъп до най-новите версии на операционната система Android на Google.

Вместо това Huawei пусна своя собствена система, наречена Harmony OS. По-рано този месец компанията обяви най-новата версия на тази операционна система - и твърди, че тя е била изтеглена над един милион пъти за три дни.

Тази година Huawei очаква пускането на водещите си потребителски продукти да се върне към "нормален" график на фона на спада на пазара на смартфони. Компанията не посочва до каква степен е имало забавяния. През 2019 г. CNBC съобщава, че Huawei е отложила пускането на нов сгъваем телефон.

През март Huawei пусна на пазара смартфона си P60, сгъваемия Mate X3 и носимия Watch Ultimate, чиито продажби допринасят за ръста на приходите от потребителския бизнес през първото полугодие, съобщават още от компанията.

"Индустрията и световните пазари ще останат изпълнени с несигурност до края на 2023 г.", коментира още говорител на Huawei. "Въпреки това ние непрекъснато изграждаме нашите механизми за глобално управление на непрекъснатостта на бизнеса и нашата гъвкава система за управление на операциите. Убедени сме, че можем да постигнем годишните си бизнес цели и да продължим да създаваме стойност за клиентите и обществото като цяло."