L'Oréal купува австралийската Aesop за 2,5 млрд. долара, което е най-голямото придобиване на марка, правено някога от френския гигант в областта на красотата, съобщава CNN.

Продажбата беше обявена от компанията майка на Aesop, бразилската Natura & Co, която притежава също The Body Shop и Avon.

С нея Aesop, която е известна с луксозните си продукти за грижа за кожата и тялото, попада под една шапка с марки като Garnier и Maybelline.

Сделката е най-голямото придобиване на друга марка от L'Oréal в историята, следвано от покупката на YSL Beauté за 1,7 млрд. долара през 2008 г., според данни на Dealogic.

Natura & Co е най-голямата бразилска компания за красота и козметика, която работи в повече от 100 държави по света.

Козметичната компания Revlon потърси съдебна защита от кредиториПроизводителят на лакове и червила, контролирана от компанията на милиардера Рон Пърлман MacAndrews & Forbes, е обявила пред съд в Ню Йорк, че притежава активи и задължения в размер на между 1 и 10 млрд. долара

В изявление главният изпълнителен директор на компанията Фабио Барбоса подчерта, че продажбата на Aesop ще помогне да намали дълга си и да се насочи към други пътища за растеж.

"С укрепена финансова структура и намален баланс Natura & Co, спазвайки строга финансова дисциплина, ще може да се съсредоточи върху стратегическите си приоритети, а именно инвестиционния ни план в Латинска Америка", обясни той.

Компанията Aesop е основана през 1987 г. в Мелбърн, Австралия. През 2012 г. Natura придобива дял от 65%, а през 2016 г. я придобива официално.

Оттогава продажбите на Aesop скачат близо 20 пъти - от 28 млн. долара през 2012 г. до 537 млн. долара през 2022 г., според Natura. През изминалата година Aesop отбеляза двуцифрен ръст на приходите.

Компанията продава продуктите си, които включват ексфолиращи препарати за ръце, ароматизирани лосиони за тяло и различни козметични комплекти, на 29 пазара.

Европейската козметична индустрия страда от остър недостиг на суровиниПродажбите на парфюми нарастват стабилно през последните три години и се повишили с 15% през 2021 г. в Съединените щати

Марката се надява с новата сделка да навлезе още повече в континентален Китай, където миналата година откри първите си магазини.

"Aesop се вписва във всички възходящи течения на днешния ден", заяви главният изпълнителен директор на L'Oréal Никола Йеронимус. "L'Oréal ще допринесе за разгръщането на огромния й потенциал за растеж, особено в Китай и търговията на дребно с туристически стоки."

Очаква се сделката да приключи през третото тримесечие на тази година.