Meta Platforms, компанията майка на Facebook и Instagram, отчете най-високите си тримесечни приходи, откакто излезе на борсата преди повече от десетилетие, надминавайки очакванията на Уолстрийт.

Ето някои от резултатите на компанията в сравнение с прогнозните, събрани от FactSet и цитирани от The Wall Street Journal:

Приходи от 34,15 милиарда долара в сравнение с прогноза за 33,58 милиарда долара. Резултатът е с над 23% по-висок в сравнение с този от преди година и представлява третото поредно тримесечие на нарастващи приходи за Meta. Увеличението от 23% също така е най-големият годишен ръст на приходите на Meta от третото тримесечие на 2021 г.

Печалба от 11,58 милиарда долара в сравнение с прогноза за 9,46 милиарда долара. Това е над два пъти повече в сравнение с предходната година.

Печалба от $4,39 на акция, в сравнение с оценка от $3,64 на акция.

В прессъобщение Meta каза на инвеститорите да очакват приходи за четвъртото тримесечие от 36,5 до 40 милиарда долара. Текущата оценка на FactSet е 38,8 милиарда долара.

Компанията също така посочи, че "по същество е приключила" планираните съкращения. Броят на персонала е намалял с 25% на годишна база към 30 септември, според Meta.

Как Илон Мъск върна култовия образ на Марк Зъкърбърг Собственикът на Twitter направи отдавана невъобразимото: той помогна за съживяването на увереността и харизмата на съоснователя на Facebook

Състоянието на компанията започна да се обръща по време на това, което главният изпълнителен директор Марк Зъкърбърг нарече „година на ефективност“. Инвеститорите бяха насърчени от подобрените възможности на компанията за насочване на реклами и напредъка в областта на изкуствения интелект. Обратът в рекламния бизнес на компанията беше решаващ фактор за възстановяването ѝ, след като през 2021 г. Apple внедри промени в поверителността, които изтриха $10 милиарда приходи за Meta за 2022 г.

AI ще бъде най-голямата област за инвестиции на Meta през 2024 г. по отношение на инженерни и изчислителни ресурси, каза Зъкърбърг. За да избегне назначаването на много нови служители, компанията ще деприоритизира редица проекти, които не са свързани с AI, и ще насочи хората към работа по начинания, свързани с изкуствения интелект, добави той.

Акциите на Meta първоначално се покачиха в следпазарната търговия в сряда, преди да паднат с около 4%, след като главният финансов директор Сюзън Ли предупреди, че компанията очаква по-слаби приходи от реклама през четвъртото тримесечие, което корелира с началото на конфликта в Близкия изток. Това е заложено в прогнозата за приходите на компанията за периода октомври – декември, каза тя.

Snap, чиито акции паднаха след отчета за печалбите във вторник, също зави, че голям брой рекламодатели са спрели разходите след началото на войната Израел-Хамас и предупреди, че има „риск тези паузи да продължат или да се увеличат“.

Децентрализация – бъдещето на социалните мрежиИнтересът към fediverse нараства през последната година, но този модел остава непознат за много хора

Акциите на Meta все пак са се повишили с почти 150% тази година до затварянето на пазарите в сряда.

Компанията е на крачка да направи най-добрата си година в историята, тъй като Зъкърбърг се фокусира върху съкращаване на разходите, разработване на нова GenAI технология и въвеждането на Threads, приложение за микроблогинг, което компанията стартира, за да се конкурира с X на Илон Мъск.

Сега Threads има малко под 100 милиона активни потребители месечно, каза Зъкърбърг в разговор с анализатори. Целта на компанията е Threads да стане услуга с един милиард потребители. „Ако продължим така още няколко години, мисля, че имаме добри шансове да постигнем нашата визия“, каза още Зъкърбърг.

Една от областите, предизвикваща тревога у някои анализатори, са разходите в подразделението Reality Labs на компанията, което изгражда виртуални светове. Продажбите в звеното са паднали с 26% до 210 милиона долара, а оперативната загуба е 3,7 милиарда долара.

Meta продължава да губи огромни суми заради метавселената Въпреки това компанията регистрира най-доброто си тримесечие от 2021 насам

Рекламата представлява 98,5% от приходите на Meta през тримесечието.

Рекламните приходи на компанията са нараснали до 33,6 милиарда долара, като средната цена на рекламата е спаднала с 6% на годишна база. През същото тримесечие на миналата година средната стойност на цената намалява с 18%.

Meta заяви още, че очаква общите разходи за 2023 г. да бъдат в диапазона от 87 до 89 милиарда долара – намаление спрямо предишната прогноза за между 88 и 91 милиарда долара. Компанията заяви, че оценява общите си разходи за 2024 г. на между 94 и 99 милиарда долара.

Meta съобщи, че активните потребители на Facebook са се увеличили до 2,09 милиарда спрямо 2,06 милиарда през предходното тримесечие. Анализаторите очакваха компанията да отчете дневна потребителска база от 2,07 милиарда за тримесечието.

„Перлите в короната“ на фондовия пазар завлякоха Nasdaq Composite надолуAlphabet загуби повече от 166 милиарда долара пазарна стойност, най-голямата ѝ еднодневна загуба досега

Meta е третата голяма технологична компания в САЩ, която отчита печалби тази седмица.

Microsoft и компанията-майка на Google Alphabet отчетоха скок на приходите, но Google обяви по-нисък от очаквания растеж в своето звено за облачни изчисления.

Ръстът в бизнеса, който контролира сървърите, захранващи програмите за изкуствен интелект на компанията, се е забавил до 22%. Акциите на Alphabet паднаха с 9,5% в сряда.

Междувременно темпът на растеж на Microsoft в Azure надхвърли очакванията, подкрепен отчасти от търсенето на AI услуги. Акциите на компанията поскъпнаха с 3,1%.