Въпреки че основният бизнес на Amazon в областта на електронната търговия изпитва затруднения, компанията успява да навакса благодарение на успешното представяне на други важни свои подразделения.

През първите три месеца на годината, съобщава BBC, онлайн продажбите остават непроменени спрямо същия период на 2022 г. Гигантът в онлайн търговията обаче компенсира липсата на растеж там с по-добри от очакваните резултати в звената за облачни услуги и реклама.

Печалбите на Amazon също скaчат, което е знак, че стремежът на компанията за намаляване на разходите започва да се отплаща.

"Има какво да се желае от нашите екипи, които работят за клиентите, особено в условията на несигурна икономика", коментира главният изпълнителен директор Анди Джаси.

Google даде зелена светлина за използване на AI в рекламатаНовият инструмент PaLM 2 ще бъде тестван за съдържание към младата аудитория в YouTube


Онлайн търговията на Amazon е слаба, тъй като след пандемията купувачите отново започнаха да харчат парите си във физически магазини и свиват бюджетите си в отговор на повишаването на разходите за живот.

Притесненията относно развитието на икономиката също натежават върху бизнеса нa Amazon, тъй като компаниите стават все по-предпазливи по отношение на разходите.

Откакто пое ръководството миналата година, Джаси настоява технологичния гигант да подобри резултатите си, прекратявайки някои дейности като подразделението за фитнес Halo, плановете си за разширяване на пазара на недвижими имоти. Добавяйки към това съкращаването на хиляди работни места. От март миналата година насам броят на служителите на компанията е намалял с 10% - само от края на миналата година са съкратени над 75 000 служители.

Главният анализатор на Insider Intelligence Андрю Липсман посочва, че може би тези мерки започват да се отплащат.

Приходите на Apple спадат за второ поредно тримесечие, но са над очакванитеПродажбите на най-високия клас iPhone Pro са от решаващо значение за стратегията на Apple за увеличаване на приходите


"За първи път от няколко тримесечия насам Amazon може би най-накрая има малко вятър в платната", смята той.

Приходите на рекламното звено на Amazon скачат с 23% в сравнение с миналата година, докато продажбите на Amazon Web Services - дълго време основен двигател на печалбата на компанията, нарастват с 16%.

Общите продажби са се увеличили с 9% и достигат 127,4 млрд. долара през периода януари-март - съпоставимо с ръста в края на миналата година. Това обаче представлява огромно понижение на ръста спрямо пандемията, когато продажбите се увеличиха с над 40% през някои тримесечия.

25-те компании с най-високи заплати, бонуси и придобивкиСправедливото заплащане винаги е било важен фактор, но за да наемат и задържат най-добрите таланти днес, компаниите трябва да осигурят конкурентен пакет от стимули


Въпреки това резултатите на Amazon са по-добри от очакванията на много анализатори. В крайна сметка печалбата на компанията скача до 3,2 млрд. долара в сравнение със загуба от 3,8 млрд. долара през същото тримесечие на миналата година.

"Amazon направи това, което трябваше да направи през първото тримесечие, като обърна - или поне спря - най-неприятните тенденции на спад в растежа си", обяснява още Липсман.

Акциите на компанията първоначално поскъпнаха с над 7% в следборсовата търговия. Но след това загубиха инерция, след като ръководството предупреди анализаторите, че бизнесът остава предпазливи по отношение на разходите за облачни услуги.