След като приходите за третото тримесечие надхвърлиха очакванията, Sony Group повиши прогнозата си за нетната печалба за цялата година.

Компанията заяви, че ще предприеме стъпки за стимулиране на растежа в развлекателния си бизнес, докато се подготвя да отдели финансовото си звено.

Нетната печалба на Sony за развлечения и електроника се увеличи с 13% спрямо предходната година до 363,92 млрд. йени (2,41 млрд. долара) за тримесечието, приключващо на 31 декември.

Растежът отчасти е благодарение на по-високите приходи от бизнеса със сензори за изображения и музика, отбелязва The Wall Street Journal.

Това надмина прогнозата от 319,23 млрд. йени, направена в анкета сред анализатори от доставчика на данни Visible Alpha.

Приходите за третото тримесечие са се увеличили с 22% спрямо предната година до 3,748 трилиона йени.

Медийната сделка на Sony в Индия за 10 млрд. долара се провалиОт Sony посочват, че

През май миналата година Sony заяви, че обмисля да отдели застрахователното си звено и отдела си за онлайн банкиране, отговаряйки на дългогодишните призиви на някои инвеститори да се съсредоточи върху развлекателните дейности.

Въпреки че финансовият бизнес носи стабилни печалби, той има само ограничени връзки с другите дейности на компанията, като конзолите PlayStation и сензорите за изображения, използвани в телефоните на Apple.

Sony планира да разпредели малко над 80% от акциите, които притежава във финансовото звено, на своите акционери чрез дивиденти в натура, като запазва дял от малко под 20%.

Целта е бизнесът да бъде листван на борсата през октомври 2025 г.

В допълнение към отделянето Sony съобщи, че планира да предприеме стъпки за стимулиране на растежа в бизнеса си с развлекателни продукти и сензори за изображения.

Оперативната печалба от сегмента на сензорите нарасна до 99,715 млрд. йени през третото тримесечие от 84,85 млрд. йени през предходната година.

Успехът се дължи на това, че световният пазар на смартфони започна да се възстановява, посочва WSJ.

Възход след падение: Как Cyberpunk изгуби $300 млн., но се превърна в хит Приблизително три години след катастрофалния старт, видеоиграта с участието на Киану Рийвс вече е продадeна в над 25 милиона бройки

Оперативната печалба от музикалния бизнес се повиши до 76,09 млрд. йени от 62,96 млрд. йени, отчасти благодарение на по-големите приходи от стрийминг услуги.

Печалбата от игрите на компанията спадна до 86,14 млрд. йени, поради разходите за промоции през тримесечието, което включваше сезона на празничното пазаруване.

На този фон Sony намали прогнозата си за приходите от Play Station 5, след като предупреди за по-слаби сделки в ключовото си подразделение за игри.

Японският гигант заяви, че сега очаква да продаде 21 млн. бройки от PS5 през фискалната година, приключваща през март, което е по-малко от предишната прогноза за 25 млн. единици.

През третото фискално тримесечие, Sony продаде 8,2 млн. бройки от флагманската си конзола.

До момента компанията е продала 16,4 млн. броя PS5.