Стартъп компания за потребителски стоки Honest Company на актрисата Джесика Алба ще става публична.

Компанията е подала заявление за първично публично предлагане на акции (IPO), като планира да пласира ценни книжа на Nasdaq под борсовия символ "HNST." Компанията иска да набере 100 млн. долара, но не разкрива колко акции ще продаде и в какъв ценови диапазон.

Бебешките пелени и мокрите кърпички са генерирали 63% от 300.5-те млн. долара приходи на компания за миналата година. Продукти за кожа, лична грижа, домакински продукти и уелнес артикули съставляват останалите продажби.

Приходите на компанията през 2020 г. нарастват с около 28% на годишна база, но тя отчита нетна загуба в размер на 14.5 млн. долара. Hones Company никога не е отчитала годишна печалба от създаването си през 2012 г.

"Отчитаме нетна загуба всяка година от създаването си и може да не успеем да постигнем или поддържаме рентабилност в бъдеще," пише компанията в своето заявление.

Ръстът на Honest Company през 2020 г. се дължи отчасти на увеличението на онлайн продажбите, които съставляват 55% от приходите й за миналата година. Марки, като Honest, която продава продуктите си на Honest.com и през дигитални компании за търговия, като Amazon, се възползваха от цялостната промяна към електронната търговия през миналата година, след като физическите магазини затвориха по време на пандемията от коронавирус.

Онлайн продажбите в САЩ са нараснали с 32.4% през 2020 г. - до 791.7 млрд. долара, според официалните данни.

Най-успешните алкохолни марки на звездите Част от тях са актьори, а други - рап звезди или пък футболисти

"Ние наблюдаваме как потребителите се самообразоват все повече относно ползите от чистите и натурални продукти чрез социалните медии, инфлуенсъри и друго онлайн съдържание, което допринася за ръста на електронната търговия," пише компания в своя проспект за първично публично предлагане.

Алба основава Honest Company с мисията да произвежда потребителски продукти, които актрисата смята за "чисти" и които не съдържат химикали и материали, като парабени и сулфати. Подходът на марката към етикетите на нейните продукти и донесе и проблеми в миналото.

През 2017 г. тя постигна извънсъдебно споразумение по дело, в което се твърдеше, че подвеждащо е определила някои свои продукти, като "натурални," "на растителна основа," или "без вредни химикали."