Мениджърите имат навика да са винаги на разположение.

Възможно ли е обаче размислите за работа в извънработно време да бъдат контрапродуктивни за тях? Според ново изследване отговорът е „да“ – особено за онези, които заемат поста отскоро, пише The Wall Street Journal.

Авторите на научния труд откриват, че когато ръководителите на екипи не мислят за работа вечерно време, вероятността да се чувстват изтощени на следващата сутрин е много по-малка. Това, от своя страна, им помага да възприемат себе си – и да се държат, като лидери.

Проучването проследява всеки работен ден на 73-ма мениджъри в продължение на 2 седмици и измерва степента, в която те съумяват да се абстрахират от служебни размисли предходната вечер.

Учените питат участниците доколко са съгласни с твърдения като: „Снощи, след работа, ми беше лесно да разпусна“, „Снощи, след работа, бях напрегнат, докато мислех за проблеми, свързани с работата“, „Чувствам се изцеден“ или „Чувствам се разконцентриран“.

Авторите на изследването характеризират последните две твърдения като признак на „изтощение“.

Старайте се, но не чак толкова. 85% е магическо число за продуктивността За да се представяте възможно най-добре в работата си, намалете оборотите

Изводът е, че около 5% от колебанията в отговорите на анкетираните на дневна база могат да бъдат обяснени с това дали те са успели да се откъснат от работата предходната вечер, или са я прекарали в служебни тревоги, казва Реми Дженингс, асистент в Бизнес колежа към Florida State University и един от авторите на научния труд.

„За някои 5% може да изглеждат малко, но ако се замислим за всички фактори, определящи количеството енергия, с което един мениджър се събужда всяка сутрин (как е спал, какво е вечерял, нивото на стрес и други), 5% е доста“, казва още той.

„Мениджърите имат навика да бъдат винаги на разположение, дори да отговарят на запитвания на колеги в извънработно време“, продължава Дженингс. „Според нашето изследване обаче е много важно човек да се откъсва от работния процес“, добавя той и обяснява, че авторите са контролирали променливи като съня, които също биха могли да се отразят на чувството за умора.

Учените откриват и че когато мениджърите се усещат отпочинали, те са по-склонни да възприемат себе си като лидери и да се съгласяват с твърдения като: „В момента чувствам, че притежавам лидерски качества“ или „В момента за себеусещането ми е важно другите да ме възприемат като лидер“.

Около 4% от колебанията в отговорите на тези въпроси могат да бъдат приписани на степента на изтощение, казва Дженингс.

За да бъдете успешни в бизнеса, първо трябва да се погрижите за себе си Ако възнамерявате да развивате успешно една компания, първо трябва да се съсредоточите върху собственото си израстване - не можете да помогнете на други хора, ако не се чувствате способни и уверени

Освен 73-мата мениджъри, учените проследяват и навиците на по един техен подчинен

Служителите отговарят на редица въпроси, сред които дали техните ръководители са комуникирали ефективно целите, дали са премислили процедурите, дали са демонстрирали ентусиазъм и дали са били чути в съответния ден.

Отново авторите откриват, че около 4% от колебанията в отговорите на подчинените биха могли да се дължат на нивото на умора на техните ръководители.

Откъсването от работата е дори по-важно за новоназначените мениджъри.

Според проучването ръководителите на екипи, които заемат поста отскоро, са по-малко склонни да демонстрират определени лидерски качества – като ентусиазъм, ако са прекарали предишната вечер, тревожейки се за служебни проблеми.

„Мениджърите трябва да поставят ясни граници между работата и личния си живот още в началото на своята кариера“, казва Дженингс и добавя: „Това наистина може да им донесе успех.“